5210
Sök

Var köper jag en dator med dubbla nätverksuttag?

906 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Som topic lyder? Någon som vet?

=)

358 Inlägg
6 juli 2008
öhh? vad menar du med dubbla nätverksuttag?

Det är väll bara att köpa ett nätverkskort med inbyggd switch ?

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

www.drcljusdal.se
679 Inlägg
6 juli 2008
finns väl på alla databutiker värda namnet

hellre parkinsson's och spilla ut halva groggen, än alzheimers och glömma vart man ställde den!

Miklen
6 juli 2008
Köpa 1 extra nätverkskort för 99kr typ vartsomhelst

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
6 juli 2008
Köpa komplett dator är tråligt, bygg själv wink Och som tidigare nämnt så är det bara att kläma in ett pci kort (mkt lätt att instalera) http://www.dustin.se/pd_5010077108.aspx

Rock'n Roll

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
6 juli 2008
säljs ju hur många moderkort som helst med dubbla (gigabit) uttag.
Komplett / datorbutiken / dustin

906 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Grejen är, nu ska jag ej säga jag kan, men kan man lura "besökare" med ett extra nätverkskort? Altså tanken är ju att det ska kopplas en dator "före" min egen i "kedjan", så amatör besökare bara ser att denne finns och inte den "orginala" datorn, varav det är tanken med dubbla närverksuttag, men funkar det med ett extra nätverkskort?

=)

Oldschool
299 Inlägg
6 juli 2008
Här kan du köpa det tror jag.

Miklen
6 juli 2008
740Fors skrev:
Grejen är, nu ska jag ej säga jag kan, men kan man lura "besökare" med ett extra nätverkskort? Altså tanken är ju att det ska kopplas en dator "före" min egen i "kedjan", så amatör besökare bara ser att denne finns och inte den "orginala" datorn, varav det är tanken med dubbla närverksuttag, men funkar det med ett extra nätverkskort?

Är nog billigare att köpa en riktig brandvägg än en dator isåfall..

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
7 juli 2008
740Fors skrev:

Kallas också för router, finns rätt billiga, men ska det smaka så kostar det (om du har flera datorer och vill skicka emellan dom så kan det vara skönt med en snabb router, eller om du har 100mbit internet).

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=3 … is_inkmoms

Många har inbyggt trådlöst nätverk också, men det kan du stänga av.

Edit: Dom har alltid inbyggda brandväggar, så du kan känna dig extra säker. smile
Senast redigerat av FL3JM (7 juli 2008)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
7 juli 2008
En bra router är d-link dir-635 (har 2st ^^) Hyffsat snabb max 300mbit, får ut ungefär 175 (TRÅDLÖST) via lan och 98mbit dl från levarantör smile

Rock'n Roll

Sök