har aldrig bytt kylarvattnet på min golf så jag tänkte göra det idag. tömde systemet, tömde ur kylaren, men sen när jag skulle fylla på i kylarvattentanken så var det precis som om det inte ville gå runt. Pratade med pappa om detta också men han sa att det sitter något expansionskärl någonstans men jag hitta inget och han bad mig starta bilen ta bort locket ifrån kylartanken och sätta på fläkten i bilen med full värme och fylla på vatten fram till det slutar bubbla i tanken men motorn blev sjukt varm och förstod ganska snabbt att det inte kyls ner.
Vad är det för fel? Har jag gjort något fel? Finns det någon påfyllningsgrejj på själva kylaren?
Kan vara så enkelt som om att du har fått luft i systemet en luftficka. Testa o höj upp bilen i framkant så kan luftfickan försvinna. Du kan också ha en luftningnippel du får öppna
Speed_advanced, Jepp får ta å testa det också, testar allt som går nu alltså, vill kunna köra!
ola_volvo, lossade den förut och då fylldes hela systemet så nu är kylaren fylld med vatten iaf men det verkar inte som det cirkulerar runt för motorn är stekhet men ändå så är båda slangarna varma "alltså tillopp och retur" och då cirkulerar det. För man kan typ steka ägg på motorn jag tycker absolut det är för varmt.