6108
Sök

Bytt kylarvatten, det går inte runt i systemet.

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Som topic lyder.

har aldrig bytt kylarvattnet på min golf så jag tänkte göra det idag.
tömde systemet, tömde ur kylaren, men sen när jag skulle fylla på i kylarvattentanken så var det precis som om det inte ville gå runt.
Pratade med pappa om detta också men han sa att det sitter något expansionskärl någonstans men jag hitta inget och han bad mig starta bilen ta bort locket ifrån kylartanken och sätta på fläkten i bilen med full värme och fylla på vatten fram till det slutar bubbla i tanken men motorn blev sjukt varm och förstod ganska snabbt att det inte kyls ner.

Vad är det för fel? Har jag gjort något fel?
Finns det någon påfyllningsgrejj på själva kylaren?

Tack på förhand!

1 311 Inlägg
6 juli 2008
öppnar termostaten? pröva att lägga den i en gryta med vatten och värm upp, de brukar öppna runt 85 grader beroende på vilken modell det är!

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

1 325 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
Corpze skrev:
öppnar termostaten? pröva att lägga den i en gryta med vatten och värm upp, de brukar öppna runt 85 grader beroende på vilken modell det är!

Vet inte men det spelar vell ingen roll för då startar vell bara fläkten eller börjar vattnet strömma när motorn är 85 grader?

Har inte så bra koll på motorer änn men det börjar snart ta sig.

1 311 Inlägg
6 juli 2008
öppnar den inte så cirulerar inte vattnet

Kolla mitt projekt: Bygger driftingbil - 2,5l 16v 440hk 540nm
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 57#p669957
Läs mer på www.gatbilar.se/corpze

131 Inlägg
6 juli 2008
Kan vara så enkelt som om att du har fått luft i systemet en luftficka. Testa o höj upp bilen i framkant så kan luftfickan försvinna. Du kan också ha en luftningnippel du får öppna

I drive I laugh and I Conquer

Biltokig
310 Inlägg
6 juli 2008
lossa på den övre slangen till kylaren och släpp ut luften där

Harè bra

1 325 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Corpze, Okej får kolla det imorgon bitti. smile

Speed_advanced, Jepp får ta å testa det också, testar allt som går nu alltså, vill kunna köra! tongue

ola_volvo, lossade den förut och då fylldes hela systemet så nu är kylaren fylld med vatten iaf men det verkar inte som det cirkulerar runt för motorn är stekhet men ändå så är båda slangarna varma "alltså tillopp och retur" och då cirkulerar det.
För man kan typ steka ägg på motorn jag tycker absolut det är för varmt. tongue

Jätte stort tack för svaren smile
Senast redigerat av LINGSTROM (7 juli 2008)

Sök