Volvo C30, snart ny modell ute?

stylinguffe Egen företagare
7 juli 2008 · 201 Inlägg

Ångrar då inte mitt c30 köp,riktigt körglad bil med sportchassi å 30 profils däck,snikversioner ser inge roliga ut

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
8 juli 2008 · 1 874 Inlägg

C30:n är ju assnygg! Om den inte var så liten (eftersom att jag måste ha en större bil)
så hade jag lätt köpt en. Dessutom så verkar det som att V30:n blir snygg som attan också,
om man nu ska tro de bilder som finns på nätet...

Mortalis VW-nörd?
8 juli 2008 · 4 332 Inlägg

Anledningen till prisdroppet e ju iaf att de säljer inte tillräckligt många bilar, den är överprissatt. Sen får väl folk tycka vad de vill om designen, Volvobilar brukar ju inte sälja för designens skull direkt...snarare pris, säkerhet, utrymme och framförallt för det står Volvo överallt...

Mr_Gear Biltokig
8 juli 2008 · 870 Inlägg

Den säljer inte särskilt bra... snarare tvärt om! så de har stora lager som står utan att bli sålda - Gissa varför de kom med sina dekalpaket till c30 nyligen? men gjorde det fel återigen och tog nästan 20papp för några jävla klisterlappar!

Senast redigerat av Mr_Gear (8 juli 2008)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
decib3L Körv
8 juli 2008 · 3 535 Inlägg

Köper hellre en golf än c30..

Truckdriving Man
Opelmadness German cars, quality and beyond
8 juli 2008 · 8 197 Inlägg

Hockeyfrillan skrev:
Köp en opel astra gtc 2.0 FTT alternativ OPC,Mycket snyggare,Sen att c30 har gener från 480 gör den inte mer atrakttiv.

Här är en man med rätta åsikterna.  smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Eoos
8 juli 2008 · 27 Inlägg

decib3L skrev:
Köper hellre en golf än c30..

VAG kommer inte i huset igen!

Irmscher Vectra skrev:

Hockeyfrillan skrev:
Köp en opel astra gtc 2.0 FTT alternativ OPC,Mycket snyggare,Sen att c30 har gener från 480 gör den inte mer atrakttiv.

Här är en man med rätta åsikterna.  smile

Visa mig en som är till salu då . . .

Vorsprung durch Technik
J-P-R DO IT LOW STYLE
8 juli 2008 · 1 342 Inlägg

Tyckte C30 var en trevlig bil att köra när den kom. Körde den med 2.0d och den satt som gjutet, perfekt drag och bränsleförbrukningen ska vi inte tala om. Däremot sikten bakåt, dem minimala rutorna för baksätespassagerarna (min då 5 åriga kusin såg inte ens ut) nej usch. Men så länge man blicka framåt var man glad.
Att priset var för högt har ju inte direkt bidragit till någon ökad försäljning, men hey, finns det verkligen någon Volvo som är billig och "prisvärd" i dagens läge?

mrcelica
8 juli 2008 · 1 639 Inlägg

Med tanke på att man tex får en ny Civic type R för samma peng som en 480 FAS2 ( hehe ) så begriper man att de inte säljer bra... Snacka om överpris för en helt vanlig småbil... Rätt snygg om kostar på den massa styling i och för sig!

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
steifan DR!FTT3KN!K3R
8 juli 2008 · 10 427 Inlägg

stylinguffe skrev:
Ångrar då inte mitt c30 köp,riktigt körglad bil med sportchassi å 30 profils däck,snikversioner ser inge roliga ut

En bekant köpte en 1,8F, har inte ens ett synligt utblås på avgassystemet tongue
Drygt för besiktningsmän på bilprovningen när man ska kolla avgasvärden.. roll

Niklas1987 NO
8 juli 2008 · 2 182 Inlägg

Bygger Volvo bilar?? Trodde dem sluta opp med det efter 200 serien, som är deras sista storsäljare.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Mortalis VW-nörd?
8 juli 2008 · 4 332 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Bygger Volvo bilar?? Trodde dem sluta opp med det efter 200 serien, som är deras sista storsäljare.

Va väl lite å ta i eftersom V70 toppat försäljningslistorna i sverige sen den kom...och gör det fortarande

Niklas1987 NO
9 juli 2008 · 2 182 Inlägg

Mortalis skrev:

Niklas1987 skrev:
Bygger Volvo bilar?? Trodde dem sluta opp med det efter 200 serien, som är deras sista storsäljare.

Va väl lite å ta i eftersom V70 toppat försäljningslistorna i sverige sen den kom...och gör det fortarande

V70 ä en förklädd 245a

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
mrcelica
10 juli 2008 · 1 639 Inlägg

Niklas1987 skrev:

Mortalis skrev:

Niklas1987 skrev:
Bygger Volvo bilar?? Trodde dem sluta opp med det efter 200 serien, som är deras sista storsäljare.

Va väl lite å ta i eftersom V70 toppat försäljningslistorna i sverige sen den kom...och gör det fortarande

V70 ä en förklädd 245a

Precis, i rakt nedstigande led från Volvo 140 som kom typ 1967. big_smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
master_lars
10 juli 2008 · 1 162 Inlägg

Haha, kommer de att bygga V30 i Frankrike, ser ju ut som förra generationen Renault Megane!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang