4666
Sök

Vilken sorts baslåda i Cadillac Eldorado Cab '76

Whitetrash
589 Inlägg
6 juli 2008
Trådstartare
#1
Farsan har köpt en Caddie och vill att vi installerar lite stereo i den, vilket jag förstår då Stereo-8an är rätt skrapig.

Upplägget är att inget ska synas och det kan jag nog klara av, Men jag vet inte vilken form av baslåda jag ska underhålla honom med, Bandpass, sluten låda, osv.

Bilen är ju en plåtlåda hel och hållen, men caben går ju ner i bagaget så det är ju ändå inte tätt av plåt och med det kan tänkas komma igenom en del ljud.

Handlar inte om några mängder högtalare då gubben är född på 50-talet, utan en 10a eller 12a blir det.

Karln är snickare bland annat, så att knacka ihop en bra låda blir inga problem.

ja skitsamma, till frågan, vad ska jag stoppa i för sorts låda?

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

RM-operatör
667 Inlägg
7 juli 2008
#2
Jag antar att en portad är lämpligast, eftersom det är lättare att rikta ljudet med den?
Med cabben nere och en sluten som spelar "överallt" , eller en port riktad emot passagerarna?


5 852 Inlägg
7 juli 2008
#3
Framförallt snåla varken på steg eller basar annars så får du nästan ingen bas alls

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

Whitetrash
589 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
#4
Jag tror också på en port framåt, får nog bli på det viset.

ShyGuy skrev:
Jag antar att en portad är lämpligast, eftersom det är lättare att rikta ljudet med den?
Med cabben nere och en sluten som spelar "överallt" , eller en port riktad emot passagerarna?

JBL GT4 12" med motsvarande steg.

tujbo skrev:
Framförallt snåla varken på steg eller basar annars så får du nästan ingen bas alls

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

5 852 Inlägg
7 juli 2008
#5
Är bara att testa och se smile


Du kan säkert snacka med evilaudio så du får hjälp med lådan.
Senast redigerat av tujbo (7 juli 2008)

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök