5167
Sök

Hjälp! jag har fått nått virus eller nått!

310 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Hjälp! Jag var inne på youtube och skulle se en film, stog jag behövde ladda ner nån slags "player", så jag laddade enr det men det kommer upp en ruta hela tiden" Antispychek alert" "your cumputer is being attack from internet. it could be a password-stealing attack, a trojan-dropper and so on.! och sen yes ch no fråga "do you want antisoychek to blockj this attack? " jag har inte ens laddat ner nåt som heter så!!!
vad ska jag göra?????

Avstängd
962 Inlägg
7 juli 2008
Rutan du får upp är antagligen från något annat virus som försöker få dig att ladda ner fler virus...

Vad har du för brandvägg, antivirus och anti spyware program?
Senast redigerat av prodrive (7 juli 2008)

310 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
prodrive skrev:
Rutan du får upp är antagligen från något annat virus som försöker få dig att ladda ner fler virus...

ja skulle tro det jag med! men det klommer också upp en jävla massa "kör" program, kan inte stopa det! nån som har nått förslag?

310 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/79366/394955_2eddu8.jpg
virus????? rutan jag har ringatr in har inte varit förut, den kom bara upp, hade google där förut, men det är säkert redan försent nu....................... virus i hela jävla skiten

DFFL
9 020 Inlägg
7 juli 2008
Formatera om datorn, för den är redan installerad och du verkar inte vara jättekunnig.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

482 Inlägg
7 juli 2008
Jag har haft samma problem! Fick ner samma jävla program, men jag raderade allt nytt som kommit in på datorn och nu funkar den fint! smile

Jodå... Så är det serru!

5 198 Inlägg
7 juli 2008
Onödigt att formatera.. lämna den till nån som kan detta med virus å spionprogram,, så fixar dom det på nån timma.

310 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Rätt. jag är inte så kuning men jag har raderat alla nya program och just nu provar jag spybot som jag fick ett tips om, funkar inte det lämnar jag in datorn sad

4 001 Inlägg
7 juli 2008
http://www.eforum.idg.se/threads.asp?forumid=175

Kolla runt bland dom trådarna, där finns all info & hjälp du behöver men det kan ju ta ett par timmar

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

310 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
kolvas skrev:
http://www.eforum.idg.se/threads.asp?forumid=175

Kolla runt bland dom trådarna, där finns all info & hjälp du behöver men det kan ju ta ett par timmar

Tackar! men kollar in det efter spybot är klar, den har hittat skiten och försöker ta bort det nu smile

5 198 Inlägg
7 juli 2008
Spybot är bra.. se sen till att du har ALLT uppgraderat och kör SB ofta. se till att du uppdaterar den varje gång du använder den,, och du... ta inte hem nå program som nån sida vill att du tar hem.. rekommenderar VLC en spelare som tar det mesta i video väg... Surfa med förnuft,, lycka tillhar du ff problem så kan du alltid gå in på www.pcforalla.se och kolla deras forum och ställs frågor.. där finns proffs till hjälp
Senast redigerat av gamlingen (7 juli 2008)

Avstängd
962 Inlägg
7 juli 2008
Ta och läs IT säkerhet på flashbacks forum, funkar bra för då blir man paranoid och ser till att hålla datorn ren...

310 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Nu är spybot klar med det kommer fortfarnade upp en ruta, kanske bäst att lämmna in datorn??.... sad

310 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Eller nån som vet nått annat man kan göra mot detta?

310 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
prodrive skrev:

Vad har du för brandvägg, antivirus och anti spyware program?

ja du det vet jag inte, men vet att jag inte har nått anti spyware program, om inte spybot är det, men det har jag ju nyss laddat ner

310 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
Nu har jag laddar ner http://www.nod32.se/ , provar 30 dagar. den värkar ha fått bort skiten smile

95 Inlägg
7 juli 2008
pröva kasparsky. finns att ladda ner på¨download.com
tar bort mycket skit,,,
även spybot seek and destroy,
Senast redigerat av supra-power (7 juli 2008)

varför bromsa när man kan gasa

Avstängd
962 Inlägg
7 juli 2008
Avast är ett bra gratis antivirus program, och brandvägg är ett måste! Zone alarm brandvägg kör jag, även den gratis.

310 Inlägg
7 juli 2008
Trådstartare
spybot, och nod32 har jag nu har även brandvägg m.m, men brand väggen är typ windows eller nått men det viktigaste är att skiten är borta big_smile

Sök