4078
Sök

Vad skulle hända ifall alla ställde bilen en hel vecka???

84 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
Vad skulle hända ifall alla ställde bilen i en vecka tror ni? som protest mot de dyra bränslepriserna? tongue

7 100 Inlägg
8 juli 2008
inget skulle hända.....

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Avstängd
962 Inlägg
8 juli 2008
Fredrik Reinfeldt skulle bli jätteledsen när han inte kunde roffa åt sig skattepengarna.

Tomten
1 065 Inlägg
8 juli 2008
jo väg värket får in 50 kr per bil när vi ska ställa på dom igen

107 Inlägg
8 juli 2008
om ALLA ställde bilen bara en dag,  skulle det nog få regeringen/staten att reagera,  allt skulle stanna upp,  åkerier mm skulle nog ställa upp också, med tanke på drivmedelspriser,   gäller bara att få alla "privatbilister"  att säga ifrån, och ställa bilen,

för om alla ställde bilen en dag,  så skulle sverige stanna helt och hållet,  många miljarder i inkomstbortfall för staten

Porsche 911 - 71 banträffsbil
Opel Calibra -94 Vardagsbil

dARKiE
5 031 Inlägg
8 juli 2008
blitt kaos i bussar, tåg etc etc när alla ska till jobbet, och bensinpriset höjs till det tre dubbla när alla ska tanka igen. (tror jag)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

2 079 Inlägg
8 juli 2008
Tomten skrev:
jo väg värket får in 50 kr per bil när vi ska ställa på dom igen

behöver ju inte ställa av bilen, bara ställa den

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

7 100 Inlägg
8 juli 2008
ja skulle inte ställa av bilen en vecka!ja måste ha de!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Colaberoende
1 219 Inlägg
8 juli 2008
Kul fråga..

Jag tror ju att företagen hade minskat sin produktion avsevärt pg.a att det inte finns resurser att kalla in spåvagnar, bussar,tåg samt ta emot folk i tunnelbanan vilket måste ju resultera i att staten får in mindre pengar i form av arbetsgivaravgifter, sociala avgifter eller vad det nu heter och naturligt vis på bensinen.

//Ena
Senast redigerat av Ena (8 juli 2008)

1 703 Inlägg
8 juli 2008
Miljöaktivisterna skulle få vatten på sin kvarn och kräva bilfri vecka första veckan i varje månad. Djurgården skulle vinna nåt guld i nån fotbollscup, grisar skulle flyga, jag skulle gifta mig med en rik 18åring med fasta bröst.

Det är iaf vad jag tror skulle hända.

Rörpulare
1 453 Inlägg
8 juli 2008
Ja en sak är säker, har inte en chans att kma till jobbet =/

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

84 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
hmm ja jag tror att sverige skulle stanna iaf.. men de skulle vara intressant att testa så kanske dem som bestämmer fick upp ögonen.

1 703 Inlägg
8 juli 2008
Wallmeister skrev:
hmm ja jag tror att sverige skulle stanna iaf.. men de skulle vara intressant att testa så kanske dem som bestämmer fick upp ögonen.

Kan inte du testa så kan du säga hur det gick sen wink

FreddeK
8 juli 2008
orka cykla till jobbet...usch

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
8 juli 2008
om de ska kännas ORDENTLIGT så ska All transport stannas upp nån dag, alla åkerier, DHL, Coop, alla som gör sådana transport ska stå still DÅ kommer de hänfa nånting, men vad som händer de får tiden utvisa

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

84 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
henkebenke skrev:
Wallmeister skrev:

Kan inte du testa så kan du säga hur det gick sen wink

Ja de skulle jag kunna göra men de blir ju inte direkt nå jätteresultat ifall bara en ställer bilen en vecka... de ska ju vara alla så kanske dom där knäppgökarna fattar nått

Avstängd
962 Inlägg
8 juli 2008
Wallmeister, kan du inte få alla med ett motordrivet fordon i Sverige att ställa det i en vecka då?

Observera att det bara är ca 0,0001% av alla fordonsägare som hänger på bilforum...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 juli 2008
jag skulle bli ganska låst hemma är väll allt...

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

84 Inlägg
8 juli 2008
Trådstartare
prodrive skrev:
Wallmeister, kan du inte få alla med ett motordrivet fordon i Sverige att ställa det i en vecka då?

Observera att det bara är ca 0,0001% av alla fordonsägare som hänger på bilforum...

Haha nja de vette fan om jag kan lyckas med men folket som sitter på forumen känner folk å dom känner folk å dom känner folk och så vidare men de kommer ju ändå vara nån som tar sin bil och åker iväg men de skulle vara intressant ifall man skulle lyckas.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
8 juli 2008
henkebenke skrev:
jag skulle gifta mig med en rik 18åring med fasta bröst.

Det är iaf vad jag tror skulle hända.

HAHAHAH!!! Dagens bästa! big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Sök