4740
Sök

Hjälp ang slutsteg sammt bas..

Mollllgan
8 juli 2008
Trådstartare
#1
Hejsan behöver hjälp med alla konstiga beteckningar..
Kan ju bara + & - inget annat nästan=)

+12v= Batterikabeln..

REM= Remote

GND=

-----Speaker-----

+ A ch -        - B ch + Under + & minus tecken är det 4 st kopplingar.. är detta då man bryggar?



Nu till den roliga biten...

Input = A B =

Output = A B=

High Input =

Finns en liten sak som man kan skruva på med följande.

Level = 2V, 7V 5V Och 25V

Sub sonic = On off?

En switchliknande sak med high och low level

Grand bas  med 2 rattar den vänstra med  40Hz, 60 Hz, 25Hz, 80Hz

Den högra 6db, 12 db, 0db, 18db

LPF= Off, 12db, 24db sammt en sån man skruvar på med 80Hz, 200Hz, 50Hz, 500Hz

Kan ju inte ta en bild på detta då kameran fuckar sig men ska testa..

Hoppas ni förstår va jag menar

Mvh Morgan

Ska driva en MUTANT Låda med 2 st 10"

Steg ligger på 600 W

Och max på låda är 600 x 2
Senast redigerat av _S40_ (13 juli 2008)

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
8 juli 2008
#2
vad för steg modell namn

Mollllgan
8 juli 2008
Trådstartare
#3
christofer_k skrev:
vad för steg modell namn

Hahhah Nått skummt som jag fick av en polare men de står DLS CA21

http://img141.imageshack.us/img141/8503/ca10nzx8.th.jpg
Senast redigerat av _S40_ (8 juli 2008)

16 197 Inlägg
8 juli 2008
#4
_S40_ skrev:
Hejsan behöver hjälp med alla konstiga beteckningar..
Kan ju bara + & - inget annat nästan=)

+12v= Batterikabeln..

REM= Remote

GND=JORD (jordas förslagvis i bulten till bältet bak;slipa plåtrent runt bulthålet så att du får bra kontakt)

-----Speaker-----

+ A ch -        - B ch + Under + & minus tecken är det 4 st kopplingar.. är detta då man bryggar?

(när man bryggar så tar man plus från ena å minus från andra)

Nu till den roliga biten...

Input = A B =Lågnivågsignal IN

Output = A B=Lågnivåsignal UT

High Input =används om man inte har stereo med lågnivåutgång

Finns en liten sak som man kan skruva på med följande.

Level = 2V, 7V 5V Och 25V(gainkontroll,anpassas efter hur mycke signal stereon lämnar ¨på lågnivån)

Sub sonic = On off?(ON,tar bort den allradjupaste basen som ofta bara får basen att "bottna")

En switchliknande sak med high och low level (lowlevel)

Grand bas  med 2 rattar den vänstra med  40Hz, 60 Hz, 25Hz, 80Hz(du kan "boosta" basen vid dessa frekvenser)

Den högra 6db, 12 db, 0db, 18db

LPF= Off, 12db, 24db sammt en sån man skruvar på med 80Hz, 200Hz) 50Hz, 500Hz(förslagvis 80hz,24 db)
Senast redigerat av evilaudio (8 juli 2008)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

21 761 Inlägg
8 juli 2008
#6
www.dls.se/econtent/files/273/classicampswe.pdf

Där är manualen, även om folk kommer att skriva vad sakerna betyder så kan du kika litegrann i den ändå smile.

Fuuusk, 25 sekunder före mig wink.
Senast redigerat av Drönirettab (8 juli 2008)

Mollllgan
8 juli 2008
Trådstartare
#7
Drönirettab skrev:
www.dls.se/econtent/files/273/classicampswe.pdf

Där är manualen, även om folk kommer att skriva vad sakerna betyder så kan du kika litegrann i den ändå smile.

Fuuusk, 25 sekunder före mig wink.

Kan ej öppnas då mitt adobe inte funkar finns det nått annat prog för pdf filer???

21 761 Inlägg
8 juli 2008
#9
Men det är väl bara att ladda hem Adobe, finns ju överallt smile.

Mollllgan
8 juli 2008
Trådstartare
#10
Drönirettab skrev:
Men det är väl bara att ladda hem Adobe, finns ju överallt smile.

Har gjort 100 ggr säkert men funkar ej... Kommer bara upp ett felmeddelande om att skiten måste avslutas. sad

Mollllgan
8 juli 2008
Trådstartare
#11
Blixnabb skrev:
Prova detta program, har fått bra betyg i alla fall.
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.126261

Får testa o se..

Mvh

Tack bTw

254 Inlägg
8 juli 2008
#12
Annars får du skicka länken till en annan dator eller en polare så att du kan skriva ut manualen, då den är rätt bra att ha till hands när man kopplar.
Och den ger dig en massa nyttig information hur man ställer in steget för att få ut det mesta och det bästa.
Lycka till.


Mollllgan
8 juli 2008
Trådstartare
#13
Tjnixen igfen nu så fungerar det=) Happ får väll försöka mig på o koppla in skiten nu då=) Hade en Blaupunkt 12" Rör h-vetes grej men den knastrar bara??? Kankske lite väl högt inställt steg???
*Sprängd*


Men basen som ska i då Den är på 600w x 2 innebär det då att jag klarar mig fint med detta steg???
Tänk på att jag har barn och inte basar på för fullt utan bara lite grann.. smile

Mvh

21 761 Inlägg
8 juli 2008
#14
Är det 2x600W max eller RMS?
Är det en fabriksbyggd låda?

Mollllgan
8 juli 2008
Trådstartare
#15
Så basen ska kopplas in så här då?

http://img295.imageshack.us/img295/2488/miiikkkka7.th.png

tokfrans
982 Inlägg
9 juli 2008
#16
det är en bryggkoppling ja.


Mollllgan
10 juli 2008
Trådstartare
#17
Drönirettab skrev:
Är det 2x600W max eller RMS?
Är det en fabriksbyggd låda?

Ehhh okej vet jag inte kan inget sånnt alls. lol

Den är fabriksbyggd.

så här står det.

Beskrivning: 2x10" subwoofers, Aluminium cones,
Max power: 600 Watts x 2,
Sensitivity: 90db,
Frequency response: 35Hz-300Hz,

Mvh
Senast redigerat av _S40_ (11 juli 2008)

RM-operatör
667 Inlägg
11 juli 2008
#18
Har läst ingeom allt här nu, och jag är lite osäker på vad du behöver hjälp med? Såvitt jag kan förstå så har du fått svar på de frågor du ställt.
Redigera ditt senaste inlägg och skriv den/de frågor som kvarstår=)


Mollllgan
11 juli 2008
Trådstartare
#19
Men basen som ska i då Den är på 600w x 2 innebär det då att jag klarar mig fint med detta steg???
Tänk på att jag har barn och inte basar på för fullt utan bara lite grann.. smile

Mvh

Mollllgan
11 juli 2008
Trådstartare
#20
ShyGuy skrev:
Har läst ingeom allt här nu, och jag är lite osäker på vad du behöver hjälp med? Såvitt jag kan förstå så har du fått svar på de frågor du ställt.
Redigera ditt senaste inlägg och skriv den/de frågor som kvarstår=)

Fixat=) Nu är det mitt sista inlägg som jag behöver hjälp med..

Mvh


Sök