_S40_ skrev:
Hejsan behöver hjälp med alla konstiga beteckningar..
Kan ju bara + & - inget annat nästan=)
+12v= Batterikabeln..
REM= Remote
GND=JORD (jordas förslagvis i bulten till bältet bak;slipa plåtrent runt bulthålet så att du får bra kontakt)
-----Speaker-----
+ A ch - - B ch + Under + & minus tecken är det 4 st kopplingar.. är detta då man bryggar?
(när man bryggar så tar man plus från ena å minus från andra)
Nu till den roliga biten...
Input = A B =Lågnivågsignal IN
Output = A B=Lågnivåsignal UT
High Input =används om man inte har stereo med lågnivåutgång
Finns en liten sak som man kan skruva på med följande.
Level = 2V, 7V 5V Och 25V(gainkontroll,anpassas efter hur mycke signal stereon lämnar ¨på lågnivån)
Sub sonic = On off?(ON,tar bort den allradjupaste basen som ofta bara får basen att "bottna")
En switchliknande sak med high och low level (lowlevel)
Grand bas med 2 rattar den vänstra med 40Hz, 60 Hz, 25Hz, 80Hz(du kan "boosta" basen vid dessa frekvenser)
Den högra 6db, 12 db, 0db, 18db
LPF= Off, 12db, 24db sammt en sån man skruvar på med 80Hz, 200Hz) 50Hz, 500Hz(förslagvis 80hz,24 db)