Thullen - Skyline R32 GTS-T

R32 Skyline GTS-t som köptes som renoveringsobjekt genomgår en långsam med genomgående renovering och ombyggnation.
  • 60 Följare
  • 87 572 Visningar
  • Projektet avslutat 3 oktober 2015
Thullen
6 juli 2014 · 1 653 Inlägg

Det har vart lugnt ett tag nu men eftersom jag hamnade på förstasidan nu kanske jag borde göra en liten upplysning om läget big_smile
Det vart så intensivt innan Elmia att efter mässan gick luften ur en lite så att säga.
Har inte gjort nått på bilen sen dess egentligen mer än åkt på lite träffar osv.

Dock har jag åkt på ett vevlagerras för nån vecka sen så nu står bilen på pallbockar igen med plockat tråg för inspektion.
4ans vevlager har sagt upp sig, men mirakulöst nog verkar det som veven har klarat sig, räcker nog med en mild polering så hoppas jag kunna trycka dit nya std-lager.
Ska mäta upp alla tappar innan bara så jag vet att veven är frisk.
Ser det bra ut blir det nya ACL-lager och ny oljepump så hoppas jag hon är fit for fight igen smile
Maskin är ju helt original så att lagrena gått skulle kunna ha med oljepump att göra, att den någon gång under sin livslängt gått med lågt oljetryck lite för länge, därför byter jag pumpen nu, eftersom jag hittade spånor från lagret i oljefiltret så vågar jag inte chansa på att pumpen är frisk.

Eventuellt blir det en N1-pump, inte för att det kanske behövs men det skiljer inte så mycket i pris så varför inte.
Termostatkyld oljekyl står också på schemat.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Thullen
6 juli 2014 · 1 653 Inlägg

Idag vart det att handla oljekyl också, termostatstyrt setrabkylare borde hålla tempen i shakt framöver smile
[img]https://www1.garaget.org/gallery/images/2/1809/1809-f0fd91bda22a6d0ec37ca7c9ab269ccd.jpg[/img]

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang