Avgassytem till Toyota Supra -85

j_d85
10 juli 2008 · 5 Inlägg

Hallå!

Finns det någon därute som har erfarenhet av var man kan finna ett komplett avgassytem till äldre bilar eller som i mitt fall en gammal toyota supra. Utan att behöva gå till just Toyota!

(Har nämligen tröttnat lite på dem då deras priser är lite i överkant för min smak, ex vänster gasdämpare till motorhuv 890 kr) sad 

har hört med Speedy, autoexperten.

Mekonomen och Micro har bara monteringsdetaljer!

Tacksam för svar!

/Jonathan

940turboplus Rapidoz
10 juli 2008 · 688 Inlägg

Supra_MK2 skrev:
Hello

Bli inte ledsen men det finns inte. Förutom i staterna.
Jag byggde mitt själv billigast och enklast.

Toyota är det ingen idé att gå till då dom inte ens kan få tag i en låskolv.

hade faktiskt gjort lika som dig.
inkassera dig delarna du behöver för att få ett komplett system och sedan sveta ihop det bara..


om man nu inte vet exakt hur böjarna ska gå eller hur systemet ser ut så rekommenderar jag dig att ta loss orginal röret lägga det på marken och kolla på hur det ser ut sedan bygga ett liknande med större rör och så få grader* som möjligt.

* inte så vassa böjar..ska helst vara så rakt som möjligt.

Jag har aldrig byggt fel.
Jag har bara kommit på flera sätt att inte göra det på.
la_palma Labborant
10 juli 2008 · 307 Inlägg

Jag köpte 3 av varje: 3 enmeters rör, 3st 90 graders böjar, kostade en femhundring och det blev tillochmed en böj över...blev hur bra som helst mycket bättre en ett färdigt som ofta bara är från katten och bakåt och kostar typ 5000....

j_d85
14 juli 2008 · 5 Inlägg

A det verkar till att bli å svetsa helt enkelt, är väl ingen fena på det riktigt men jag fick ihop en sludämpare iaf. Är det någon som har erfarenhet av å svetsa i rostfritt system, Krävs det en MIG svets då. har endast en gasolsvets. sad

Annars verkar 500 :- som ett bra pris för alla delar, men krävs det inte typ en katalysator och två dämpare, för att bli godkänd i besiktningen?

johnny blade
14 juli 2008 · 269 Inlägg

Toyotas reservdelspriser blir man oftast positivt överaskad av,det är faktiskt ofta billigare än pirat.Dessutom så finns i princip allt att köpa (tom. så gamla grejer som till en 60-talare).

solej
22 september 2008 · 2 Inlägg

tjena har en sådan bil skrotad som du kan få  köpa systemet på om du vill för nån hundra lapp

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang