2130
Sök

Golf IV R32.. Kända fel å brister..

301 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
Är sugen på att byta bil..
Har kollat på Golf IV R32..
Finns det några kända fel å brister på dom bilarna??
Funkar fyrhjulsdriften bra??
Hur är det med glidskenorna i dom nya vr6 motorerna?? håller dom längre än dom gamla 2,8l å 2,9l motorerna..
Skiljer det något på dom olika årgångarna??
Senast redigerat av CTR-Jante (11 juli 2008)

3 124 Inlägg
11 juli 2008
Framvagnen är väl i klenaste laget, annars tror jag det är en ok bil!

301 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
viccoA skrev:
Framvagnen är väl i klenaste laget, annars tror jag det är en ok bil!

Vad är det i Framvagnen då?? eller är det flera saker??

VW-nörd?
4 332 Inlägg
11 juli 2008
Skulle ja också vilja veta tongue

301 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
Mortalis skrev:
Skulle ja också vilja veta tongue

ok

Vw trimmare
2 995 Inlägg
11 juli 2008
CTR-Jante skrev:
Funkar fyrhjulsdriften bra??
Hur är det med glidskenorna i dom nya vr6 motorerna?? håller dom längre än dom gamla 2,8l å 2,9l motorerna..

Haldex används bla på buggati veyron och lamborghini gallardo så ja den är "rätt så bra" wink

Du behöver knappast börja oroa dig för sånt redan först när du klampat över 20.000mil kan man ens
börja tänka på att byta kedjor/skenor/spännare..

301 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
Du behöver knappast börja oroa dig för sånt redan först när du klampat över 20.000mil kan man ens

I den gamla skulle man ju byte mellan 10,000-15,000mil..
Mina började låta ganska mycket innan jag sålde min corrado vr6 å den hade gått lite över 12,000..

Vw trimmare
2 995 Inlägg
11 juli 2008
CTR-Jante skrev:
MeloveGolf skrev:

Mina började låta ganska mycket innan jag sålde min corrado vr6 å den hade gått lite över 12,000..

finns ingen bytes intervall (även fast folk vägrar inse det)

började den låta vid 12.000 var den antingen pressad till varvstopp dagligen fram tills 12k mil eller så var det nånting annat än kedjorna som spökar 20k mil är ingenting för en normalt skött vr6....

4 682 Inlägg
12 juli 2008
vet inte om de ä nåt känt fel, men på min brorsas golf gick växellådan sönder kort efter att han hade köpt den.
blev renovering av lådan,sen efter en tid började kopplingen slira å blev byte av den också.
bilen var dock lite trimmad som kanske förklarar saken.

1 963 Inlägg
12 juli 2008
Jag har bara en sak att säga som inte har med kvalite eller något sådant, den är mkt tråkigare än din type r. Har själv provat r32 och har en type r, körde ifrån en r32 med min civic vt från 91 med 170 pollar också för den delen smile
Däremot sitter du ju skönt i den..

Edit; Det var från cirka 50-140km/h på motorvägen vi rejsade, alltså inte stillastående start! där hade ja inte haft en chans (=
Senast redigerat av Felax (12 juli 2008)

Men are not born - Men are made

Körv
3 535 Inlägg
12 juli 2008
Moparboy440 skrev:
vet inte om de ä nåt känt fel, men på min brorsas golf gick växellådan sönder kort efter att han hade köpt den.
blev renovering av lådan,sen efter en tid började kopplingen slira å blev byte av den också.

Låter som att han kört vårdslöst..

Truckdriving Man

301 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
Moparboy440 skrev:

Hur mycket trimmad??

301 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
CTR-Jante skrev:
MeloveGolf skrev:

finns ingen bytes intervall (även fast folk vägrar inse det)

började den låta vid 12.000 var den antingen pressad till varvstopp dagligen fram tills 12k mil eller så var det nånting annat än kedjorna som spökar 20k mil är ingenting för en normalt skött vr6....

Det var ju inte själva kedjan utan glidskenorna till kedjan som inte pallade så mycket då...
(kan ju ha fel med)

301 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
ingen mer som har något att säga??

38 Inlägg
13 juli 2008
R32an är en bra och stabil kärra kan säga med säkerhet att den är snabbare än Civicen
sambon har ägt sin R32 -04 ca 2år och det ända som gjorts under den tiden är vanliga servisar samt en tändspole.
Kan rekomendera dig att köpa en sådan och undrar du något om en sådan kärra så ta kontakt med Petra76 här på Garaget

296 Inlägg
13 juli 2008
Mkt körglädje och snygg bil! Tror dock inte den drar ifrån CTR´n Men alltid trevligt med AWD och min krånglade ingenting förutom att jag fick byta tändspolar en gång.

301 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
Frontline skrev:
Vad är det du saknar från Hondan? fyrhjulsdriften?

Är inget jag saknar så.. fyrhjulsdrift skulle ju vara kul att ha..
Är sugen på att skaffa något nytt nu bara.. Tredje sommaren med hondan nu..

4 682 Inlägg
13 juli 2008
CTR-Jante skrev:
Moparboy440 skrev:

Hur mycket trimmad??

bara lite småpill,chipp,sportlufter,avgassystem å lite till

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 juli 2008
chippa en sugmotor bör ju ha gjort väldigt mkt på den....

Sök