3206
Sök

2,5 tum mindre ljud än orginal systemet varför?

287 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
blev förvånad nu när jag satte på ett 2,5 från katten å bakåt ljud nivån inne i bilen blev lägre trots att jag bara köpte  1 ljuddämpare. ska det vara så?
Mvh M

1 675 Inlägg
11 juli 2008
är väl bra, du hade väl hål i avgas systemet förut wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

287 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
volvo_1987 skrev:
är väl bra, du hade väl hål i avgas systemet förut wink

nej jag kollade det med det e juh hel skumt...

287 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
kan jag ha förlorat motstånd så det inte e samma tryck?

1 675 Inlägg
11 juli 2008
Gendich skrev:

Ja blir ju inte samma tryck som förut, men är bara bra eftersom du har turbo. Lite viktigare med sug motor wink Men kör själv med 3 tum, japs dämpare, och ingen kat. Och är jätte tyst i kupen big_smile

287 Inlägg
11 juli 2008
Trådstartare
volvo_1987 skrev:
Gendich skrev:

Ja blir ju inte samma tryck som förut, men är bara bra eftersom du har turbo. Lite viktigare med sug motor wink Men kör själv med 3 tum, japs dämpare, och ingen kat. Och är jätte tyst i kupen big_smile

ok gött du råkar inte veta hur mycke slut röret får sticka ut? blev lite fel i mina beräkningar så den sticker ut lika långt som drag kroken ungefär.. annars får jag väl sätta en röd flagga på den=)

1 675 Inlägg
11 juli 2008
Gendich skrev:
volvo_1987 skrev:
Gendich skrev:

ok gött du råkar inte veta hur mycke slut röret får sticka ut? blev lite fel i mina beräkningar så den sticker ut lika långt som drag kroken ungefär.. annars får jag väl sätta en röd flagga på den=)

Det vet jag inte, har aldrig hört något om att bes. eller polis klagat på det förut tongue Men är nog en smak sak korta det om du tycker det är för långt wink

Sök