5786
Sök

Lackering av bil.

328 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
#1
Är det någon som skulle kunna göra en liten guide på vad för saker och hur man lackar sin bil med ett bra resultat? Med inköpslista och inköpsställen smile

skulle vara tacksam!

S-klass =)
295 Inlägg
12 juli 2008
#2
Ja du...

slipning:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=12942
Lackering:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=19245

Läs dom två kanske du hittar nå? grejer finns ju nästan överallt... Hur bra lacken blir, e ju hur noga du är med underarbetet... blir ju inte bättre än underarbetet e gjort...


Eliminator
1 441 Inlägg
12 juli 2008
#3
Dammfri lokal med undertryck (lackbox), kompressor minimum 500-1000 Liter med kolfilter & kyltork.

/T.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
12 juli 2008
#4
Sokrates skrev:
Dammfri lokal med undertryck (lackbox), kompressor minimum 500-1000 Liter med kolfilter & kyltork.

/T.

Du menar övertryck?
Övertryck så blåser luften utåt vid dörröpppning.
Och inått vid undertryck.

Ingen höjdare med en lackbox som suger in luft utifrån när man öppnar en dörr, elelr om den är otät någonstans;)

Har man en nyare/dyrare lackbox finns det oftast en mätare som ska stå på 0 i boxen. Varken över eller undertryck alltså.

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

1 653 Inlägg
12 juli 2008
#6
MTR skrev:
En guide i amatörformat:

http://www.300power.com/forum/index.php?topic=4021.0

Ctrl+D på den länken big_smile

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T


Sök