Kolfiberhuv eller inte?

Mäki Långsam Perfektionist
14 juli 2008 · 4 800 Inlägg

Kolfiberhuv med tunt lager silver på. wink Mumma!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Jimm
14 juli 2008 · 1 661 Inlägg

Encored skrev:

Hardjim skrev:
Nejnej nej, Skaffa en glasfiberhuv och lacka den i bilens färg. Det har jag, ser sjukt najs ut.

Vet du var man får tag på en glasfiberhuv till Supra, eller är det något man får fixa själv?

Det ska vara minst lika lätt att hitta som kolfiber, kolla med sådana som säljer styling.
mvh

HenkeEdge NDE Level IIA Technician/Analyst
14 juli 2008 · 40 Inlägg

HaveUSeenMyS14 skrev:
Sorry att ja lånar tråden lite, men gäller nästan samma sak här, men ja funderar på kolfiberhuv eller att bara lacka huven svart.. har inga pengar riktigt för en kolfiber huv..  så vad tycker ni om svartlackerade huvar? ser det för billigt ut eller sÅ? smile

Ser ut som om folk krockat och inte vart iväg till lackeraren ännu (enligt min åsikt) men finns väl dom som gillar det med.

Mitt andra intresse --> http://www.minhembio.com/HenkeEdge
Tega Yrkesförare
14 juli 2008 · 1 073 Inlägg

Tycker den är snygg som den är...

Garic
14 juli 2008 · 539 Inlägg

kolfiber ska man ha för viktminskning tycker jag... isf är det ingen ide att minska vikten om du inte byter bagagelucka mm

jag personligen tycker att det blir snygg om du har bagageluckan, motorhuven o taket i svart men om det blir enbart en svart ruta där motorhuven är... nej, det är inte snyggt. Tycker jag i alla fall...

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
14 juli 2008 · 963 Inlägg

Garic skrev:
kolfiber ska man ha för viktminskning tycker jag... isf är det ingen ide att minska vikten om du inte byter bagagelucka mm

jag personligen tycker att det blir snygg om du har bagageluckan, motorhuven o taket i svart men om det blir enbart en svart ruta där motorhuven är... nej, det är inte snyggt. Tycker jag i alla fall...

Vad säger besiktningen om man byter taket då?

Powerman Japan Quality
14 juli 2008 · 670 Inlägg

Encored skrev:
Sitter just nu i valet och kvalet utav att beställa en kolfiberhuv till bilen.
Blir det snyggt med silvrig bil, svarta fälgar och en kolfiberhuv eller kommer det se skumt ut?

Kolfiber enligt min mening ska ha den färgen den har. Bör ej lackas. Behåll den huv som sitter på tycker jag.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
Encored
14 juli 2008 · 36 Inlägg

TCG skrev:

Garic skrev:
kolfiber ska man ha för viktminskning tycker jag... isf är det ingen ide att minska vikten om du inte byter bagagelucka mm

jag personligen tycker att det blir snygg om du har bagageluckan, motorhuven o taket i svart men om det blir enbart en svart ruta där motorhuven är... nej, det är inte snyggt. Tycker jag i alla fall...

Vad säger besiktningen om man byter taket då?

Vet jag faktiskt inte, men ska jag byta motorhuv,tak och bagagelucka så blir det kolfiberfolie på taket! smile

Waho Allmänt Jobbig
15 juli 2008 · 1 200 Inlägg

Byter du tak, motorhuv och bagage luckan kommer det se grymt ut big_smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Team-Adolfsson Gödseldräng
15 juli 2008 · 4 529 Inlägg

ingensom tänkt på att kolfiber inte viker sig som orginal huven gör ?
utan trycker rakt in genom rutan istället och resultat ?
AJ FAN om man sitter lite fel och får den i huvet

TCG I didn't spank you. I high fived your ass!
15 juli 2008 · 963 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
ingensom tänkt på att kolfiber inte viker sig som orginal huven gör ?
utan trycker rakt in genom rutan istället och resultat ?
AJ FAN om man sitter lite fel och får den i huvet

Vad baserar du detta på? Något krocktest? Säger inte emot dig, bara nyfiken...

Encored
15 juli 2008 · 36 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
ingensom tänkt på att kolfiber inte viker sig som orginal huven gör ?
utan trycker rakt in genom rutan istället och resultat ?
AJ FAN om man sitter lite fel och får den i huvet

Som sagt, vad baseras detta på?

roxe Jesus didn´† Tap
15 juli 2008 · 1 146 Inlägg

Också grymt nyfiken på hur du vet det. En del bilar har ju hela chassin av kolfiber wink

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang