5096
Sök

Gravera i framrutan, får man det?

Fisketokig
2 997 Inlägg
29 januari 2006
Trådstartare
#1
Hej.

Undrar om man får gravera in motiv+text i framrutan istället för att ha streamer.

Det borde väl inte spela någon roll när det är uppe på rutan och inte i synfältet men man vet aldrig.

Men sen, vad räknas som synfält och hur långt får man gå ner sedan med gravyr. finns det några klara riktlinjer?

Tänkt haft SAAB i mitten som många har med just streamer sedan motiv på sidorna som går ner lite längre.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
29 januari 2006
#2
Hmm, jag tror nog att du borde satsa på en streamer istället tongue
Att gravera i glas är inte så svårt, men du ska tänka på säkerheten!
Jag är inte säker på min sak, men jag har för mig att sprickor/ristningar i vindrutan försvagar "laminiteten", alltså att rutan riskerar att spricka lättare och i delar vid ex. krock.
Så fundera nog en extra gång på en streamer istället smile


Fisketokig
2 997 Inlägg
29 januari 2006
Trådstartare
#3
calibra_nox skrev:
Hmm, jag tror nog att du borde satsa på en streamer istället tongue
Att gravera i glas är inte så svårt, men du ska tänka på säkerheten!
Jag är inte säker på min sak, men jag har för mig att sprickor/ristningar i vindrutan försvagar "laminiteten", alltså att rutan riskerar att spricka lättare och i delar vid ex. krock.
Så fundera nog en extra gång på en streamer istället smile

Mjo. diskuterade det lite med en som håller på med bla. bilglas men då det vara är så ytligt så skulle det inte vara något problem smile

Edit: Klart jag ska tänka över det innan jag låter någon sätta gravyrpennan i bilen men tror det skulle bli så snyggt smile
Senast redigerat av Martin 9-3 (29 januari 2006)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

1 432 Inlägg
29 januari 2006
#4
Om du graverar rutan. försök klämma in en glowwire i ovankant av runtan sen..
Då med lite tur BÖR du få själva graveringen att lysa... dock med lite otur så får du inte ljuset på exakt rätt ställe och effekten uteblir.. och med ännu mer otur så kommer varje repa i rutan att lysa också...

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

Driver
2 111 Inlägg
29 januari 2006
#5
SpeedOfLight skrev:
Om du graverar rutan. försök klämma in en glowwire i ovankant av runtan sen..
Då med lite tur BÖR du få själva graveringen att lysa... dock med lite otur så får du inte ljuset på exakt rätt ställe och effekten uteblir.. och med ännu mer otur så kommer varje repa i rutan att lysa också...

hehe fan va grymt tongue..om alla sprickor o repor lyser menar jag wink .haha..spec vid körning smile...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

SSS -12
3 217 Inlägg
29 januari 2006
#6
Prova med att etsa in det...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

1 432 Inlägg
29 januari 2006
#7
Alternativt.. varför inte lacka det du vill ha med transparant UV färg... och sen monterar du UV rör inannaför rutan? smile

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.


Sök