7520
Sök

Kondens från AC:n?

2 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
Var och kollade på en jeep grand cherokee -99 och den såg ok ut. Men då när jag hade provkört en stund och testat ac:n så märkte jag att det var ett läckage från ac kompressorn. Svart cylinderformad grej (måste ju vara ac kompressorn?). Den ska ju droppa kondens från dräneringen och komma ut under bilen. Men den här läckte ovanpå kompressorn, vid slangarna som går in i bilen.
Någon som vet vad detta kan bero på och vad som måste åtgärdas?

1 688 Inlägg
13 juli 2008
Det är inte bara dräneringen som vattnet rinner ifrån, även slangar osv blir plaskvåta när dom är kalla och omgivna av värme. Precis som en Cola på McDonalds på sommarn, bara rinner vatten av dom. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

2 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
Jo men det finns väl dränering för dessa som kommer ut under bilen? Det var ganska mycket som läckte ut. Blev ju lite fundersam när det såg ut som läckage, är fortfarande lite tveksam om det ska verkligen vara så. Får väl ringa min mekaniker och se vad han säger. Vill ju inte köpa en jeep som jag sen måste byta ac:n på. Det skulle bli ganska dyr affär för mig då sad
Har aldrig haft det på mina tidigare bilar.
Senast redigerat av bronco77 (13 juli 2008)

1 688 Inlägg
13 juli 2008
Varmkör motorn, markera kylvätske-nivån lite snabbt, sen åker du ut och kör med ac på full fräs i kanske 15-20 minuter och när du kommer tillbaka kollar du nivån igen.

Testa även att köra utan acn på, rinner det inte då så är det väl grönt. Finns bara en vätska som är vatten i motorn, kylvätskan. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

BTLulle
13 juli 2008
Kan vara dräneringen som är tät så det rinner ut via slangarna.

MVH Peter

646 Inlägg
13 juli 2008
Köpa ny ac behöver du inte, jag fixade en cheva pickis vars ac  gjorde prceis likadant, det ända jag gjorde var att täta slangarna in till bilen samt vinkla dräneringen mer, för att där rann vattnet in i kupen.

Enkelt fixat bara att vara lite kreativ! smile

Sök