4714
Sök

Varför försvinner basen? Nån som kan hjälpa mig?

Mollllgan
14 juli 2008
Trådstartare
#1
Ny fråga...
Senast redigerat av _S40_ (15 juli 2008)

16 197 Inlägg
14 juli 2008
#2
låta illa ska de ju inte göra.. efter "inspelningstiden" så kan ljudet byta lite karraktär samt att de brukar gå å spela något högre..
Senast redigerat av evilaudio (14 juli 2008)

"Testar man inte så får man aldrig veta"

16 197 Inlägg
14 juli 2008
#3
men e du nöjd me hur de låter nu då?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Mollllgan
14 juli 2008
Trådstartare
#4
evilaudio skrev:
men e du nöjd me hur de låter nu då?

Tjenna tack för snabbt svar.. Jo då jag e väll nöjd med ljudet.. vågar ju inte dra på riktigt nu när det e "nytt" Men men får la se hur det ska sluta.. men i värsta fall så får jag väll köpa 2 st nya 10 " o behålla lådan.smile

Nån sida med kvalitéts grejer på basar???

Mvh

16 197 Inlägg
14 juli 2008
#5
saken e den att den lådan är byggd för just de basarna som sitter i, ska du ha andra basar så måste du bygga en ny låda som passar just dom.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Mollllgan
14 juli 2008
Trådstartare
#6
evilaudio skrev:
saken e den att den lådan är byggd för just de basarna som sitter i, ska du ha andra basar så måste du bygga en ny låda som passar just dom.

Hahhah okej ne men jag plockar bort hela fronten på lådan o behåller bakstycket sammt sidorna det bör väll funka??? Annars så köper jag ny låda hela skiten=)

Mollllgan
14 juli 2008
Trådstartare
#7
Ska man ha aktiv eller passiv???

Mvh

16 197 Inlägg
14 juli 2008
#8
en aktivlåda har ju inbyggt slutsteg, så har du redan ett slutsteg så e de ju ingen mening å köpa en sån.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Mollllgan
14 juli 2008
Trådstartare
#9
evilaudio skrev:
en aktivlåda har ju inbyggt slutsteg, så har du redan ett slutsteg så e de ju ingen mening å köpa en sån.

Men då måste väll aktiv låda vara det bästa vad gäller prestanda??? Då är ju steg perfa för bas osv??? eller?

16 197 Inlägg
14 juli 2008
#10
_S40_ skrev:
evilaudio skrev:
en aktivlåda har ju inbyggt slutsteg, så har du redan ett slutsteg så e de ju ingen mening å köpa en sån.

Men då måste väll aktiv låda vara det bästa vad gäller prestanda??? Då är ju steg perfa för bas osv??? eller?

både och. de gör ju installatioen mycke lättare, så till vanligt "svenssonPOP" så duger en aktiv mycke bra men ska man bygga nå större seriöst så e de bättre me separat steg.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Mollllgan
14 juli 2008
Trådstartare
#11
evilaudio skrev:
_S40_ skrev:
evilaudio skrev:
en aktivlåda har ju inbyggt slutsteg, så har du redan ett slutsteg så e de ju ingen mening å köpa en sån.

Men då måste väll aktiv låda vara det bästa vad gäller prestanda??? Då är ju steg perfa för bas osv??? eller?

både och. de gör ju installatioen mycke lättare, så till vanligt "svenssonPOP" så duger en aktiv mycke bra men ska man bygga nå större seriöst så e de bättre me separat steg.

Okej ja mn nu känns det lite roligare när man fått svar på sina frågor. Kan ta o ringa BRL o söka jobb hoss dem.smile Kan skilja på Aktiv o passiv baslåda=)

Nej men tack så mkt för hjälpen nu ska jag ta o glida en runda i bushen o se om nån älg blir impad av min ev sprängda baslåda=)

Än en gång tack för hjälpen Evilaudio=)

Mvh

Mollllgan
14 juli 2008
Trådstartare
#12
Topic ändrad.

Nu är det som så att ibland så försvinner basen och kommer direkt  igen. Men under tiden som basen försvinner så skorrar bara basen???

Vad är detta för fel tro??

Mvh

Mollllgan
15 juli 2008
Trådstartare
#13
_S40_ skrev:
Topic ändrad.

Nu är det som så att ibland så försvinner basen och kommer direkt  igen. Men under tiden som basen försvinner så skorrar bara basen???

Vad är detta för fel tro??

Mvh

Den försvinner liksom bara 1 sekund men återkommer direkt igen. Men jag vet ju att detta inte är normalt iaf=)
Kondensator är väll inget som jag behöver nu??? Har ju en Mutant 10" x 2
Och ett dls steg "ca21"

Nån som kan hjälpa mig? Ska snart ut på långfärd och vill ha ljud i bilen=)
Kan det möjligtvis vara jorden??? Den sitter fastskruvad i bältesbulten under sätet.

Mvh Morgan


Sök