4070
Sök

Bilder på stilrent byggda lösningar för ljudbyggen? Så diskret det bara går.

831 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
#1
Har en gammal 12x2 gas b-låda och ett slutsteg från första bilen som jag tänkte slänga in i civicen. Dock vill jag ha det så stilrent det bara går, helst hade jag velat gömma slutsteg och baslåda där det inte syns alls, men det går ju givetvis inte.

Har använt sökfunktionen och sökt på ljudbyggen utan att egentligen hitta några simpla/stilrena lösningar. Allt är så overkill. Och att gjuta något fint är inte att tänka på heller då jag inte har någonstans att hålla till för sånna projekt. Så något där man har trä/plywood och lite högtalarmatta.

Någon som besitter bilder på simpla/stilrena byggen som jag missat? Vidare, finns det någon tvättäkta sida för ljudbyggen? Som kanske har gallerier på ljudbyggen? Vet att det fanns någon utländsk sida, men hälften såg ju ut som skit/overkill.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
15 juli 2008
#2
Tror du tänker på showyoursound.nl
Jo.....85-90% av byggena där är rena skitbyggen......men lägger man tid på att leta så finner man ett antal RIKTIGT bra stealthbyggen. Kan dock ta dagar att finna.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

124 Inlägg
15 juli 2008
#3
Gå in på www.emmanet.se och klicka på tävlingar. Där efter väljer du galleri så får du upp bilder på hur många byggen som hälst.

SM guld 2009 ESPL 4
SM guld 2010 ESPL Unlimited
2011 BMW SQ Edition

6 851 Inlägg
15 juli 2008
#4
Nu har jag ingen bild på hur det normalt ser ut i min bil..Men om man kollar min så syns knappt inget när jag lägger lastmattan över bagage golvet. Det ända man ser då är de 2 tornen på instument brädan.
Det går dock att placera diskanter i org. uttag på dörren och med detta få ett org. utseende i bilen.


831 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
#5
På Audin menar du? Aa det är ju skitbra med att det är platt sådär. Men jag antar att man inte bör ha massa grejer liggandes över på mattan om man har den liggandes där. Jag vill kunna ha grejer i bagaget om det är nödvändigt. Har du tagit ur reservhjulet?

TT-Avant skrev:
Nu har jag ingen bild på hur det normalt ser ut i min bil..Men om man kollar min så syns knappt inget när jag lägger lastmattan över bagage golvet. Det ända man ser då är de 2 tornen på instument brädan.
Det går dock att placera diskanter i org. uttag på dörren och med detta få ett org. utseende i bilen.
Senast redigerat av CrilleD (15 juli 2008)

6 851 Inlägg
15 juli 2008
#6
Ja jag har tagit bort res. hjulet..Jodå, jag har ju i stort sett dagligen en syskonvagn m.m liggandes där bak. Så det är inga som helst problem att lasta när jag har golvmattan liggandes där.
Att åka och handla utan skyddet funkar kalas det oxå. Allt är ju skyddat (förutom koningen, men man kommer ej åt polerna). Bilen är en bruksbil och skall även kunna användas som en sådan.


831 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
#7
Jaha sjysst. Ja det låter som det ultimata för mig också isåfall. Men frågan är om mina 12x2 gas går in i den där lilla pottan. Hade vart bättre om jag hade enbart en bas...

Hmm jag får fundera lite granna.

TT-Avant skrev:
Ja jag har tagit bort res. hjulet..Jodå, jag har ju i stort sett dagligen en syskonvagn m.m liggandes där bak. Så det är inga som helst problem att lasta när jag har golvmattan liggandes där.
Att åka och handla utan skyddet funkar kalas det oxå. Allt är ju skyddat (förutom koningen, men man kommer ej åt polerna). Bilen är en bruksbil och skall även kunna användas som en sådan.

Överladdad!
530 Inlägg
15 juli 2008
#8
Om du inte har möjligheten att bygga nånting själv så kan man ju alltid lämna iväg jobbet till typ Scstyling, dom kan säkert bygga nåt åt dig.

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

Egen företagare
864 Inlägg
15 juli 2008
#9
jag har ett rätt simpelt och enkelt bygge. ta en titt om du vill.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

6 851 Inlägg
15 juli 2008
#10
snurbo_diesel skrev:
jag har ett rätt simpelt och enkelt bygge. ta en titt om du vill.

Dock kanske inte så praktiskt eller osynligt..roll


831 Inlägg
15 juli 2008
Trådstartare
#11
Jo tanken har slagit mig. Får åka och höra efter lite grann vad dom tar i pris.

Burnout89 skrev:
Om du inte har möjligheten att bygga nånting själv så kan man ju alltid lämna iväg jobbet till typ Scstyling, dom kan säkert bygga nåt åt dig.

Hobby sabotör
178 Inlägg
16 juli 2008
#12
CrilleD: ska du till plantagen på söndag kan vi mötas och kika lite... finns alltid lösningar på allt! wink
Senast redigerat av Fatstuff (16 juli 2008)

"Påbörja inget du kan avsluta"

831 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
#13
Fatstuff:
Det är middag med bruden och hennes päron så det skiter sig på söndag, men jag antar att det kommer fler tillfällen? smile

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
17 juli 2008
#15
Är väl egentligen bara hojta till så kan jag också kika på det.

Står inne på Micro eller så drar du bara iväg ett mail
till mig på joakim.ohman@audioshop.se så kan vi mötas
i Uppsala någonstans.

Något ska man iaf kunna hjälpa dig med tongue

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

284 Inlägg
17 juli 2008
#16
kolla in mitt bygge .   inte på något sätt osynligt  lr praktiskt  men ganska snyggt tycker jag


831 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
#17
Jäkligt bussigt av er grabbar smile Jag har suttit och skissat lite grann, men det känns som om jag har tummen mitt i handen, fast egentligen bottnar det i att jag inte har något riktigt ställe att hålla till på med en riktig arbetsbänk och yta.

Du jobbar på Micro eller? I så fall kanske det var dig jag köpte Sonax Vax av imorse?

AreeZ skrev:
Är väl egentligen bara hojta till så kan jag också kika på det.

Står inne på Micro eller så drar du bara iväg ett mail
till mig på joakim.ohman@audioshop.se så kan vi mötas
i Uppsala någonstans.

Något ska man iaf kunna hjälpa dig med tongue

831 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
#18
Ja det va inte så praktiskt kanske men ändå ganska så stilrent.

ziderbeat skrev:
kolla in mitt bygge .   inte på något sätt osynligt  lr praktiskt  men ganska snyggt tycker jag

831 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
#19
Går inte frigolit i kombination med något plywood liknande att använda? Känns lätt att såga i.


Sök