Är du en spara eller slösa?

Fogel RELEASE ME!!
16 juli 2008 · 188 Inlägg

Repson skrev:
det värsta man kan ha ifall man tänkt sej att spara är att ha internetbank;)

eller telefon bank tar ca en min att föra över pengar

release Me!!
lelleal
16 juli 2008 · 1 150 Inlägg

ganska bra på att spara :)fast när ja ser en sak som ja vill så tar de inte lång tid innan ja har den big_smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
evilaudio
16 juli 2008 · 16 195 Inlägg

spara??? va inte de här ett forum för folk som har ett bilintresse??  då lägger man väl självklar alla pengar ¨på bilen..big_smile

min lön e slut redan innan ja får den.. haha

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Kalle_Ponken
16 juli 2008 · 1 752 Inlägg

Fogel skrev:

Repson skrev:
det värsta man kan ha ifall man tänkt sej att spara är att ha internetbank;)

eller telefon bank tar ca en min att föra över pengar

Haha så sant som det är sagt!Tyvärr...hmm

It´s not the speed that kills you, It´s Chuck Norris!
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
16 juli 2008 · 3 404 Inlägg

Slösa så det står härliga till. Lägg undan en 500ing eller två på ett annat konto varje månad och tänk dig för innan du köper någonting. Jag skulle kanske klara det men det kräver att vara bestämd om att inte gå och "låna" från kontot bara vilket är förbaskat lätt om man slösat innan.

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
decib3L Körv
16 juli 2008 · 3 535 Inlägg

Man lär sig. Har jobbat i ett år nu och har inte direkt snålat.. Men som sagt, man lär sig.

Truckdriving Man
Mercedesturbodiesel Sothora <3
16 juli 2008 · 1 201 Inlägg

Nu bor ju ja hemma men ja jobbar ju änd:) betalar 2000 kr hemma, sen går säkert 50 % till bilen, dyrt att bygga. Sen resten slösas, Lever ju bara 1 gång! jag köper det ja vill ha, men jag är ingen sån som behöver senaste mobilen, Utan byter då det rasar:)

Bildemonterare samt egen verkstad. !
Mercedes 320 cdi "Powersmoke garage" (2001)
Superdtm i övrigt värdelös.
16 juli 2008 · 613 Inlägg

pengarna kommer in efter några dagar så är de slut (stundent) dum som man är så lär man sig inte att snåla me det lilla

Mäki Långsam Perfektionist
17 juli 2008 · 4 800 Inlägg

Jag har ett mål, t.ex jag ska ha en ... Då spar jag tills att jag har råd att köpa det jag vill, sen är det bara disciplinen som styr om jag klarar det eller inte.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
n0sferatu
17 juli 2008 · 194 Inlägg

Kan nån förklara vad spara betyder? är det en maträtt? smile

Tribbe SAAB♥SUBARU
17 juli 2008 · 1 636 Inlägg

Sushikocken skrev:
snålar och snyltar som bara fan men har fortfarande 300kr på kontot sad

Känner igen mig där... brukar dock få mer än 300kr över men inte långt ifrån... och jag köper inte mycket...

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Martin031 Straight G!
17 juli 2008 · 104 Inlägg

pengar är till för att slösas wink

ironhead volvoraggare
17 juli 2008 · 4 776 Inlägg

slösar som fasen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Tom Darth Vader
17 juli 2008 · 1 644 Inlägg

Är fruktansvärt dålig med pengar, och det skryter jag inte med. De tar slut alldeles för fort, och det är p.g.a oeftertänksamhet och en fullständig frånvaro av spardisciplin :S

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
snackcalahan
17 juli 2008 · 482 Inlägg

jag är en slösar men jobbar för att ändra mig, funkar inte att hålla på så ,har räkningar på lika mycket som man får i lön o sen försöka leva normalt, det är lätt att det går över styr och då får man åka 240 tongue  .har plan på att få ner räkningar mm till under 4000 per månad till att börja med, spara ihop till handpening på mindre hyreshus, bo i en lägenhet och hyra ut resten( bo gratis med en liten förtjänst i bästa fall).

just real power
no turbo shit
Tengu1969
17 juli 2008 · 1 396 Inlägg

Alecci skrev:
Det varierar... Precis som ichibon så snålar jag med det mesta för att kunna lägga pengar på en specifik sak: bilen.

Jag köper kläder och mobiltelefoner när de gamla går sönder, går på krogen 2-3 gånger/år och detsamma gäller väl caféer, restauranger och bio. Utöver det så äter jag endast en gång om dagen (inte för att spara, min ämnesomsättning är sådan), har i år för första gången sedan man slutade gymnasiet en semester som överstiger en vecka, har varit utomlands (förutom i arbetet) 2 gånger de senaste 15 åren, osv...

Har tidigare köpt billiga bostadsrätter som jag renoverat och sålt dyrt och dessutom startat företag för att kunna dra in mer pengar att lägga på bilen eller skaffa bättre priser på delar till den.

Så jag är nog av både sorterna... Spara/snåla för att kunna slösa på bilen. Men nu ska det banne mig vara slut med det. För tillfället är jag rejält luspank på grund av de summor bilprojektet kostat på sistone, och jag börjar tröttna på det.

Ekonomiutbildad som man är sedan grunden har jag alltid planerat bilprojektet ekonomiskt för att inte sätta mig själv i skiten, men de sista två månaderna har det varit oförutsedda kostnader på cirkus 20 000 kr och det har ställt till det en hel del när man, i iver över att man tror man är nära målet, inte har tänkt efter innan man spenderat dem.

Lite mer info än vad topic efterfrågade kanske, men det kändes skönt att ventilera.

Det är i alla fall dags att sluta slänga pengar på bilen och börja leva lite istället.

Blir ju så, men det blir ju bara en paus, snart är du tillbaka på samma gamla väg igen, när du märkt att livet hade visst inte mycket mer att erbjuda smile wink

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
sand3rs
17 juli 2008 · 182 Inlägg

Efter att ha läst igenom tråden kan man väl säga att vi /ni gör ert bästa för sveriges BNP.
Ett råd är kanske att att välja att lägga de viktigaste (hyra och eventuellt billån) samt andra fasta kostnader på autogiro.

steifan DR!FTT3KN!K3R
17 juli 2008 · 10 427 Inlägg

Mortalis skrev:
Jo jag har kommit ur det iaf, de ja gjorde va att sätta ett mål, t.ex. att jag ska ha minst 10000kr sparat och då köpa nåt kul för de som e över, men då blev de istället, ne men fan nu får de va 20 000 innan ja ska köpa nåt kul, åså 30, osv osv tongue
Så fort pengarna kom in på kontot la ja undan ett par tusen på ett annat konto, som jag då "inte fick röra". Så låt säga att man har 10 000 som kommer in, sätter man undan 5000 direkt på ett annat konto, och de som blir över får man leka med/betala räkningar, osv. Bara som ett exempel smile

Kört nästan exakt samma sak (seriöst) i ett par månader nu smile
Funkar kanon!

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
SoL Eigenbrötler
17 juli 2008 · 1 237 Inlägg

kalla mig en slösare!

sedan jag och min sambo köpt hus så SLÖSAR JAG upp en HEL TUSENLAPP varje månad på allt möjligt onödigt. big_smile


sedan sparar jag undan typ 500 i månaden i kontanter i mitt bankfack, kontanter fungerar där kort inte gör det wink


men som sagt, jag är en slösare, men jag bor inte hemma hos mamma och pappa, så det finns liksom inga pengar över till att slösa med.

nyss köpte jag isolering till garaget för 11.000:- pengar som jag sparat ihop under ett halvår typ.


men jag brukar sätta en tusenlapp till mitt "shopping konto" som jag köper lite bildelar och sånt för.

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
Greatsnyggo saabtok
17 juli 2008 · 1 306 Inlägg

pengarna  är till för att rulla tongue

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang