4155
Sök

Ktm 250 exc problem!

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
16 juli 2008
Trådstartare
1:
tja som sagt har jag en ktm 250 exc från 95, nu är det så att min gamla kopplingswire gick av och spännren på själva handtaget så att säga va inne i max, nu på nya så är den spänd allt det som går och kopplings fan funkar fortfarande inte !?!?!? blir tokig ingen som har några förslag på hur som kan göras?

2:
sen är det så att en polare drog ytersta gängorna på veven snea och gängade om en mutter och tvingade den på veven, kan det göra någon skada för veven eller?

behöver svar så fort som möjligt håller på att kasta saken i vattnet ! tacksam för svar!

744 Inlägg
64 Inlägg
16 juli 2008
Stått länge medans den va trasig? lamellerna kan vara lite "ihopklistrade".. testa kör en sväng och få upp värmen på oljan i motorn smile

Vet ej om det är de som är felet, men min koppling betädde sig så ibland på min ktm 125 sxs -06..

Sothora <3
1 201 Inlägg
16 juli 2008
helt rätt på ovanstående, kör en sväng så oljan får dra runt o bli riktigt varm då brukar dom släppa

Bildemonterare samt egen verkstad. !

1 688 Inlägg
16 juli 2008
När du fått upp oljetemp, bromsa och gasa fullgas samtidigt som du håller kopplingshandtaget inne.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

744 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
okej så det kan vara det som är problemet?smile ska kolla lite smile men angående kompisens vev då ? kan det göra så mycket ifall han tvingade på den på veven? och den är ju rak nu muttern allså? tycker inte det ska göra så himla mycket eller ? :S

744 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
ska tillverka en distans till min koppling så får man riktigt vad som händer ska även byta olja,men sen åter står problemet med polarens vev ?

744 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
okej så det kan vara det som är problemet?smile ska kolla lite smile men angående kompisens vev då ? kan det göra så mycket ifall han tvingade på den på veven? och den är ju rak nu muttern allså? tycker inte det ska göra så himla mycket eller ? :S

Sök