Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Pikey
28 juli 2008 · 2 283 Inlägg

Goffen skrev:

STriiiker skrev:
Blev lite sugen på MC (sedan halva jobbet kör MC) så jag var förbi Lundgrens MC i Avesta och fick syn på en lite smidig sak, Yamaha YZF-R 125. 40K, ny. Kollade med mitt försäkringsbolag 8700 helår, inte så illa ändå tyckte ja..

Är 125orna 4takt numera eller är det fortfarande 2takt?

Har for mig att den er 4 takt.

R.I.P. Michael Jackson!
Goffen Administratör
28 juli 2008 · 2 974 Inlägg

4takt är ju ok, minns att det va ett fasligt jobb att fylla 2takts olja när man körde 125a och kläderna luktade speciellt med jämt hehe

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
RS_Power
28 juli 2008 · 95 Inlägg

Vilket kul initiativ till MC-forum!!big_smile
Har MC- kort sedan två år tillbaka, blev automatiskt till tung för några veckor sedan.
Har tidigare kört en Aprilia 550 SXV, men var svårhanterlig för mig som tjej.
Nu har pappa skaffat sig en Aprilia 750 Dorsoduro ( bilder kommer ), som jag ockuperat. Helt underbar maskin!
Ang. försäkringar är det verkligen lönt att ringa runt. Pendlade mellan 37 000- 4500.
Är bevisat att vi tjejer är bättre mc förare än män, då jag som tjej på 21 år, som haft kortet i 2 år, klassas som man 40 plus, vad gäller försäkringar.roll

Goffen Administratör
28 juli 2008 · 2 974 Inlägg

Då är frågan om vi ska hinna ta den där glidarrundan nångång som vi pratat om..... Surt om du kör som en man i 40årsåldern med för då blir jag väl ifrånkörd sad kanske jag blir ändå hehe upp med bilder nu så vi får se "även om jag fick en personlig visning av din far hehe"

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
RS_Power
28 juli 2008 · 95 Inlägg

Haha! Självklart ska vi ut o köra! Ingen risk att du blir omkörd, här ska det köras lugnt o fint smile . Cykeln är ju inte inkörd!
Har tyvärr inga bilder, bara i mobilen, men det kommer!!

Återkommer snarast med datum när vi sticker ut och kör. Som du såg är vår uppfart under "ombyggnation" så det har tagit lite tid...
Ska snacka med pappsen med, han hakar säkert gärna på ( han och jag får väl turas om att köra på 250:in) cool

Vi hörs

Sushikocken Sleeper
28 juli 2008 · 3 084 Inlägg

RS_Power skrev:
Vilket kul initiativ till MC-forum!!big_smile
Har MC- kort sedan två år tillbaka, blev automatiskt till tung för några veckor sedan.
Har tidigare kört en Aprilia 550 SXV, men var svårhanterlig för mig som tjej.
Nu har pappa skaffat sig en Aprilia 750 Dorsoduro ( bilder kommer ), som jag ockuperat. Helt underbar maskin!
Ang. försäkringar är det verkligen lönt att ringa runt. Pendlade mellan 37 000- 4500.
Är bevisat att vi tjejer är bättre mc förare än män, då jag som tjej på 21 år, som haft kortet i 2 år, klassas som man 40 plus, vad gäller försäkringar.roll

bättre vet jag inte men män är mer våghalsiga än tjejer. Finns inte många tjejer som ligger i 300 efter vägen. Men varenda kille på r1:a gör det. Sen så får man gärna skriva källan också smile "Är bevisat att vi tjejer är bättre mc förare än män"

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
RS_Power
28 juli 2008 · 95 Inlägg

Det va menat som ironi...då försäkringarna blir så mkt billigare för tjejer ( även om de inte haft körkort så länge) jämfört med killar.hmm

kral kral
29 juli 2008 · 110 Inlägg

HEJ!

Alla glada.Jag kommer att köra upp (mc) på måndag och är lite nervös redan nu hoppas ni håller tummarna för mig.

M.v.h.

no turbo shit
MilleN
29 juli 2008 · 9 108 Inlägg

Ironi eller inte. Det är skillnad på att vara "bättre förare" och att "orsaka mindre olyckor", räkna på hur många mil män kör varje år sammanlagt jämfört med kvinnor till att börja med. Hur många % av alla med A-kort är kvinnor förresten? tongue Dom flesta tjejerna drar antagligen mig rejält på MC än så länge men det hör inte till saken, inte så många damer som kör Moto GP eller Roadracing smile

Samma sak med B-kort egentligen, hur många mil per år mer kör inte en man på 18-24år i snitt jämfört med tjejer i samma ålder, klart som fan det sker fler olyckor cool

Goffen Administratör
29 juli 2008 · 2 974 Inlägg

Så så millen nu tar vi o lugnar ner oss lite ! Försäkringsbolagen kör sitt race och det är ETT race vi inte kan vinna!

Kral lycka till med uppkörningen ta det bara lugnt och vrid huvudet sjukt mycket i varje korsning så uppkörningssnubben verkligen ser att du tittar åt alla håll !

Här kommer en lite uppdate på hojjen !
https://www1.garaget.org/gallery/archive/5294/415566_9gqdjn.jpg 

Nya kåpglaset ifrån puig ! Blev grymt nice tycker jag särskillt när man kör

ps NEJ DET ÄR INTE MIN SAAB

Senast redigerat av Goffen (29 juli 2008)

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
MilleN
29 juli 2008 · 9 108 Inlägg

Det blev riktigt snyggt Goffen smile

kral kral
29 juli 2008 · 110 Inlägg

Goffen skrev:
Så så millen nu tar vi o lugnar ner oss lite ! Försäkringsbolagen kör sitt race och det är ETT race vi inte kan vinna!

Kral lycka till med uppkörningen ta det bara lugnt och vrid huvudet sjukt mycket i varje korsning så uppkörningssnubben verkligen ser att du tittar åt alla håll !

Här kommer en lite uppdate på hojjen !
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 9gqdjn.jpg 

Nya kåpglaset ifrån puig ! Blev grymt nice tycker jag särskillt när man kör

ps NEJ DET ÄR INTE MIN SAAB

tack för omtanken,tack för tipset

no turbo shit
Jente
29 juli 2008 ·

Tittade igenom forumet lite snabbt med såg inte mycket av kawa så slänger upp ett kort på sådant smile

Bönepallen är det som jag sitter på big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/85243/415617_w6vp74.jpg
Killens hoj

Mangeman Mr.RoadRage
29 juli 2008 · 428 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14044/394179_wpuyyx.jpg
Försöker lära mig konsten med att ta foton!
Ge mig tips, vad har jag gjort åt helvete fel, och vad (förutom det underbara motivet) har blivigt rätt?! smile

WIIIHHHHHHOOOOOO, nu kom bilden in!!!! Thanx Goffen!

Senast redigerat av Mangeman (29 juli 2008)

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
Goffen Administratör
29 juli 2008 · 2 974 Inlägg

Ja du mangeman allt är rätt utom motivet ! wink

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Goffen Administratör
29 juli 2008 · 2 974 Inlägg

Men visade jag dig inte hur man gjorde? Finns flera sätt dock men jag kör [img]länk[/img]

https://www1.garaget.org/gallery/archive/14044/394179_wpuyyx.jpg

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Mangeman Mr.RoadRage
29 juli 2008 · 428 Inlägg

Goffen skrev:
Ja du mangeman allt är rätt utom motivet ! wink

Hmmpf!!...................  nä, men allvar, hur skulle jag gjort nått annorlunda?
Förutom conteinerna i bakgrunden givetvis! roll

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
Goffen Administratör
29 juli 2008 · 2 974 Inlägg

Ja du jag är inte rätt man att fråga det jag tar bara kort på uppfarten sad Jag tycker kortet du tagit är bra trots containern

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Sushikocken Sleeper
29 juli 2008 · 3 084 Inlägg

Goffen skrev:
Men visade jag dig inte hur man gjorde? Finns flera sätt dock men jag kör länk

http://www1.garaget.org/gallery/archive … wpuyyx.jpg

jag som toltal amatör tycker det var en snygg bild big_smile
ps: ER6:an ser jävligt 6:ig ut på vägen och framlyset är snyggt (fast jävligt fult när man kollar närmre på det) smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Mangeman Mr.RoadRage
29 juli 2008 · 428 Inlägg

Sushikocken skrev:

Goffen skrev:
Men visade jag dig inte hur man gjorde? Finns flera sätt dock men jag kör länk

http://www1.garaget.org/gallery/archive … wpuyyx.jpg

jag som toltal amatör tycker det var en snygg bild big_smile
ps: ER6:an ser jävligt 6:ig ut på vägen och framlyset är snyggt (fast jävligt fult när man kollar närmre på det) smile

Oki, de e ju det jag tycker oxå! Men vill lära mig mer, så därför frågar jag. smile
Visst är det ful snyggt de jä**a ljuset!? big_smile
Skön hoj med lagom drag i!!

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang