4898
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

109 Inlägg
17 februari 2012
Är det "bäst" att köpa via Ebay om man (jag) är ute efter slip-on i carbon från LeoVince till min Fz6:a?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
17 februari 2012
Rber skrev:
Är det "bäst" att köpa via Ebay om man (jag) är ute efter slip-on i carbon från LeoVince till min Fz6:a?

beror väl på prisskillnaden, skiljer det ett par hundringar och man av en svensk handlare får garanti etc så är det ju bättre att ta det svenska alternativet även om det är lite dyrare, skiljer det mer så är det väl bara att köra ebay?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

109 Inlägg
18 februari 2012
TS_quattro skrev:
Rber skrev:

beror väl på prisskillnaden, skiljer det ett par hundringar och man av en svensk handlare får garanti etc så är det ju bättre att ta det svenska alternativet även om det är lite dyrare, skiljer det mer så är det väl bara att köra ebay?

Jag handlar mer än gärna i Sverige om jag hittar en handlare som löser modellen i kolfiber..

23 Inlägg
18 februari 2012
Goffen skrev:
Adrian polaren har en 05a till salu i fint skick till en mycket bra peng med! Visserligen en import men han har haft den sen 600mil och skött den och servat den extra mycket! tror den gått 2400mil nu "nånstans där" och begär i runda slängar 45k!

Bilder kan man ju alltid ta emot, det ligger ute en 05a för 51k:- som gått 1100 men då ingår de en del saker också.

PS. Terroristattacker kommer knappast att planeras över okrypterade mail. Sabba FRA-lagen på www.hejfra.se

Administratör
2 981 Inlägg
18 februari 2012
Trådstartare
mm jag har väl ingen kanonbild på den men det sitter helsystem med pc3 o miniblinkers o lite sånt och allt original medföljer... http://www.sporthoj.com/galleri/visabild.php?id=90073&header=1

En kopp av den svarta såsen...

V-Power
1 186 Inlägg
19 februari 2012
nicotin skrev:
Im back...smile

Vilket ställe Philip Island var...mulleeeeenuuuhhhh smile

Bilder och film kommer...

Är det du som är "magnus_moss" på sporthoj.com? big_smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
21 februari 2012
Ja nu ser vi fram emot långa högupplösa filmklipp och drösvis av bilder! Upp med grejorna så man har något att kolla på medans det förbannade vitmöglet smälter bort...

Numera leg. grusligist!

79 Inlägg
22 februari 2012
Någon som har bra tips på vart man kan beställa vinyl? Hade tänkt leka lite med det ena kåpsetet.

förmodligen helt fel tråd... men Goffen jag bjuder på den! Skäll så mycket du orkar tongue!

Har blivit vuxen och kör nu motorcykel istället... eller??

Administratör
2 981 Inlägg
22 februari 2012
Trådstartare
Jag har en "bekant" som gör vinyl grejjer i halmstad ! Ska se om jag hittar han på garaget så kan du kontakta honom själv ! Du ska vinyla om den till en yamaha!? Bra tänkt !

En kopp av den svarta såsen...

Norrlänning
643 Inlägg
22 februari 2012
Annars har väl lokala (större)tryckerier sådant? och dom kan säkert göra jobbet också

79 Inlägg
22 februari 2012
Du är till stor hjälp som vanligt Goffen, tack ska du ha! Och den kommer bli vit/svart istället!

Gutfucker, tack. Har tänkt tanken.. låter bara så dyrt smile.. Får se hur det blir med o klippa o måttanpassa bara!

Har blivit vuxen och kör nu motorcykel istället... eller??

Smålänning
7 887 Inlägg
23 februari 2012
De flesta vägarna på Öland är både snöfria och torra nu, där grusar dom inte småvägar heller, så inge sand eller grus smile Blir hoj i helgen!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
23 februari 2012
twin_cam skrev:
De flesta vägarna på Öland är både snöfria och torra nu, där grusar dom inte småvägar heller, så inge sand eller grus smile Blir hoj i helgen!

gött! min XT åker inte en meter just nu, bakhjulet är bortplockat och inne på ekerspänning+däckbyte, framdäcket kommer gå samma väg på tisdag + att jag ska ner till mascot och hämta en uppsättning nya bromsklossar och ryckutjämnare på lördag som ska petas på plats, här är det dock en hel del is på vägarna fortfarande och en JÄVLA massa grus så det är ingen panik precis...

Numera leg. grusligist!

Smålänning
7 887 Inlägg
23 februari 2012
TS_quattro skrev:
twin_cam skrev:

gött! min XT åker inte en meter just nu, bakhjulet är bortplockat och inne på ekerspänning+däckbyte, framdäcket kommer gå samma väg på tisdag + att jag ska ner till mascot och hämta en uppsättning nya bromsklossar och ryckutjämnare på lördag som ska petas på plats, här är det dock en hel del is på vägarna fortfarande och en JÄVLA massa grus så det är ingen panik precis...

JAg ska med till mascot, fast upp, på lördag smile

Har inte kommit på nått att köpa ännu, får väll slå en snabbkik på hojen på fredag och se om den vill ha nått smile Den brukar vara nöjd med det lilla för den får aldrig något big_smile

Eller jo, ska ha ett oljefilter till den faktiskt, kanske köper en hasplåt också om dom har en liggande smile Ska ha hantagsskydd iaf.

Innan sommaren är här på allvar behöver jag köpa nya däck iaf, blir Heidenau K60 smile

XT är ju för faaan en grushoj wink Men jag fattar vad du menar, grus på hårt underlag är halt smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
23 februari 2012
twin_cam skrev:
TS_quattro skrev:
twin_cam skrev:

JAg ska med till mascot, fast upp, på lördag smile

Har inte kommit på nått att köpa ännu, får väll slå en snabbkik på hojen på fredag och se om den vill ha nått smile Den brukar vara nöjd med det lilla för den får aldrig något big_smile

Eller jo, ska ha ett oljefilter till den faktiskt, kanske köper en hasplåt också om dom har en liggande smile Ska ha hantagsskydd iaf.

Innan sommaren är här på allvar behöver jag köpa nya däck iaf, blir Heidenau K60 smile

XT är ju för faaan en grushoj wink Men jag fattar vad du menar, grus på hårt underlag är halt smile

jo jag köpte nya däck för denna säsong, har kört på TKC80 innan, tyckte inte alls om framdäcket på grus, på tok för mjukt för att det skulle bita i underlaget, bakdäcket höll inte ens 200 mil men jag kör dock en hel del asfalt, blir Avon Distanzia fram och bak nu, större och tätare satta klackar men borde fortfarande funka bra på grus, lär dock funka piss på lera/blött gräs...

edit: skit i yamahas original hasplåt till XT:n, den är i aluminium och skyddar ungefär lika mycket som en tillplattad colaburk, kolla på off-the-road.de de har plåtar i olika storlekar i rostfritt som förvisso är tyngre men å andra sidan så blir det inte hål rakt igenom av ett stadigt stenskott...

jo den är en kul grushoj, men då ska det vara grus överallt och inte fläckvis  ^^
fick rekommenderat att peta i lappar av gammal däckslang mellan ryckutjämnarna i bakhjulet för att ta bort det glapp som lätt blir (dvs man kan vrida drevet 1+ cm framåt eller bakåt utan att bakhjulet rör sig det minsta) så tänkte jag ska prova det, "ska" även göra gången jämnare och ge mindre ryck och hugg i transmissionen det återstår dock att se om det stämmer...
Senast redigerat av TS_quattro (23 februari 2012)

Numera leg. grusligist!

Smålänning
7 887 Inlägg
23 februari 2012
Jag ska också passa på att göra det när jag byter däck smile Om så många gör det måste det ju göra nån nytta smile

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
23 februari 2012
ryckutjämnare var dock inget de hade hemma på mascot utan det var beställningsvara, 450 spänn för 8 gummiklumpar?! vansinne... men det går ju inte att köra utan och mina var i princip slut...

Numera leg. grusligist!

Smålänning
7 887 Inlägg
23 februari 2012
Ska nog spara lite på gummina med med cykelslang emellan... De sliter ju rätt bra där, särskilt när man stånkar på hög växel. hmm

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
23 februari 2012
yepp, när det blir små gropar i gruset bakom cykeln så hugger det rätt bra åt alla håll och kanter i transmissionen...

Numera leg. grusligist!

Norrlänning
643 Inlägg
23 februari 2012
åååh, våren kommer närmare, och massvis som ska göras.. hur kommer det sig att man aldrig gör det på vintern när man har massa tid, utan det ska göras på vårkanten allting...

Sök