3660
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

Administratör
2 990 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Japp det blev en 35mila runda idag ! Körde jönköping falköping mot ulricehamn sen vårgårda alingsås borås gällstad n-unnaryd nissastigen o hem ! Såg ett grymt fint fik nån mil norr om ulricehamn rekommenderas ! Massa goa småvägar i aktiv fart smile

En kopp av den svarta såsen...

672 Inlägg
17 augusti 2008
Kör KTM 625-06, köptes ny -07.
Dock bara rullat 15 mil i sommar roll
140mil toltalt hmm

http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_24/22300000-22309999/640x480/22304134.jpg?0
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_24/22300000-22309999/640x480/22304136.jpg?0

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

1 004 Inlägg
17 augusti 2008
fick bli 5 mil med buellen idag smile inte illa med lite sol mellan allt regnade smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

Med.lem
3 759 Inlägg
17 augusti 2008
Riktigt fet 625:a :tummenupp

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

645 Inlägg
17 augusti 2008
Måste bara få berätta en liten kul grej som fick mig att fundera på hur/vad försäkringsbolagen sätter sina premier efter. Jag och farsan va iväg en sväng för o kolla på ställ o lite nya fina hojar på AWA MC i stockholm. Då fick jag syn på en jäkligt fin Kawazaki ER6-N och även en ER6-F (typ samma hoj fast med mer kåpor).
Glad i hågen tänkte jag den kanske inte är så dyr att försäkra då den inte såg ut att vara en renodlad sporthoj, kanske till o med kan vara nåt trevligt att inhandla när man väl har kortet i hand.

Men efter lite koll på länsförsäkringar o trygghansa så fick jag följade resultat med lite olika hojar...

Yamaha XJ750 - 1982 - Effekt: 60kw - Premie: 5800kr/helår/helförsäkring (Trygghansa)
Suzuki GSX-R750 - 1999 - Effekt: 74kw - Premie: 29000kr/helår/helförsäkring (länsförsäkringar)
Kawazaki ER6-N/F, ABS bromsar - 2008 - Effekt: 52kw - Premie: 41000kr/helår/helförsäkring (länsförsäkringar/trygghansa)

Jag är alltså snart 25, o bor i Vaxholm utanför Stockholm.

Var är logiken i detta? en renodlad sporthoj är billigare än en touring att försäkra? Att sen min egen gamla Yamaha med mer effekt än den sprillans nya Kawazakin kostar 1/7 del att försäkra... hur tänker dom då?

Är det nån som förstått sig på detta? tongue

Mvh J.
Senast redigerat av Quantic (17 augusti 2008)

Administratör
2 990 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
Man måste ringa till ALLA bolag och jämföra kan skilja hur mycket som helst, kanske har det bolaget haft många skador på er6an osv. Min R6a kostar 14500kr helår helförsäkrad på mig i byhåla.

Fisketokig
2 997 Inlägg
17 augusti 2008
Nu blir det nog till att sälja hojen.

Fick ihop nästan 15 mil förra helgen så nu har den kommit över 100mil totalt så jag kan göra första servicen.

Känns fel att låsa pengar i något som står och bara kostar dessutom. Blir en vägreggad quad istället, outlaw 525a.

Lite sorgligt att göra sig av med den ändå, då kommer man ångra sig men å andra sidan är det bara 7 mil till närmsta återförsäljare. Blir man sugen till nästa sommar är det bara åka dit. De har alltid nya hojar på lager bara att ta med sig hem.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Administratör
2 990 Inlägg
17 augusti 2008
Trådstartare
http://www.isaksservicecenter.com/4.html  detta är fiket jag pratade om nån mil ovanför ulricehamn ! Såg helt otroligt fint ut ! Ta er turen dit på hojjen och fika ! Gäller dig speciellt martin 9-3 !

Fisketokig
2 997 Inlägg
17 augusti 2008
Goffen skrev:
http://www.isaksservicecenter.com/4.html  detta är fiket jag pratade om nån mil ovanför ulricehamn ! Såg helt otroligt fint ut ! Ta er turen dit på hojjen och fika ! Gäller dig speciellt martin 9-3 !

Hehe. såg onekligen ut som ett trevligt ställe.

Dock lite långt. 52 mil enkel resa. Blir lite långt med en quad. Och hojen ska jag ju sälja så mer mil nu är inte att tänka på smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

blacken
17 augusti 2008
Quantic skrev:
Måste bara få berätta en liten kul grej som fick mig att fundera på hur/vad försäkringsbolagen sätter sina premier efter. Jag och farsan va iväg en sväng för o kolla på ställ o lite nya fina hojar på AWA MC i stockholm. Då fick jag syn på en jäkligt fin Kawazaki ER6-N och även en ER6-F (typ samma hoj fast med mer kåpor).
Glad i hågen tänkte jag den kanske inte är så dyr att försäkra då den inte såg ut att vara en renodlad sporthoj, kanske till o med kan vara nåt trevligt att inhandla när man väl har kortet i hand.

Men efter lite koll på länsförsäkringar o trygghansa så fick jag följade resultat med lite olika hojar...

Yamaha XJ750 - 1982 - Effekt: 60kw - Premie: 5800kr/helår/helförsäkring (Trygghansa)
Suzuki GSX-R750 - 1999 - Effekt: 74kw - Premie: 29000kr/helår/helförsäkring (länsförsäkringar)
Kawazaki ER6-N/F, ABS bromsar - 2008 - Effekt: 52kw - Premie: 41000kr/helår/helförsäkring (länsförsäkringar/trygghansa)

Var är logiken i detta? en renodlad sporthoj är billigare än en touring att försäkra? Att sen min egen gamla Yamaha med mer effekt än den sprillans nya Kawazakin kostar 1/7 del att försäkra... hur tänker dom då?

Mvh J.

På yamahan så är det årsmodellen som gör den billig (-82 gammelhoj) och dom andra har det "magiska" R i sina modellnamn, och då så får försäkringsbolagens räknesnurror fnatt..
Men att kalla en gsx-r för touring hoj är lite magstarkt

645 Inlägg
17 augusti 2008
blacken skrev:
Quantic skrev:

Mvh J.

På yamahan så är det årsmodellen som gör den billig (-82 gammelhoj) och dom andra har det "magiska" R i sina modellnamn, och då så får försäkringsbolagens räknesnurror fnatt..
Men att kalla en gsx-r för touring hoj är lite magstarkt

Syftade mer på Kawazakin och min Yamaha som touring, GSX-R är ju renodlad sporthoj
Senast redigerat av Quantic (17 augusti 2008)

Master of the obvious
636 Inlägg
17 augusti 2008
blev en tur på 10mil ida, men fisiken va kallt de va..

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

Muttley
17 augusti 2008
Marqus skrev:

var ju itne långt smile igår hann jag med 22 mil smile. ska försöka få lite tid idag med wink klä dig med om du fryser hehe.

Master of the obvious
636 Inlägg
17 augusti 2008
jajaajajaj, men jag hade inte så långt tidd och åka på tongue

Sleeper
3 084 Inlägg
17 augusti 2008
Marqus skrev:

åkte en tur på 50 mil i våras då det var -4 grader ute då snorade man och skiten frös fast i ansiktet big_smile ok inte riktigt frös fast men jag satt och skallrade i 4 timmar då jag kom hem.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Master of the obvious
636 Inlägg
17 augusti 2008
Sushikocken skrev:
Marqus skrev:

åkte en tur på 50 mil i våras då det var -4 grader ute då snorade man och skiten frös fast i ansiktet big_smile ok inte riktigt frös fast men jag satt och skallrade i 4 timmar då jag kom hem.

nu växte kuken på dig va wink

Sleeper
3 084 Inlägg
17 augusti 2008
Marqus skrev:
Sushikocken skrev:
Marqus skrev:

nu växte kuken på dig va wink

Nej den krympte på tanken hur kallt det var smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Master of the obvious
636 Inlägg
17 augusti 2008
Hoho jo de kan jag tänka mig, jag åkte 4 mil i spöregn och 15+ och satt säkert i 1-1,5 timme hemma i värmen innan jag kunde känna tårna och bena :S

Allansson
22 augusti 2008
big_smile Klarade uppskrivningen igår. big_smile Uppkörning bokad.

Master of the obvious
636 Inlägg
22 augusti 2008
grattis! se till att vara uppmärksamm på uppkörningn så klarar du det galant wink

Sök