2169
Sök

Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
12 juli 2015
haha, ja du var ju inte blyg i vanlig ordning  wink
ser ut som om den uuiiiiilar utan att spränga kopplingskorgen iaf (men det är ju å andra sidan ingen KTM)
gasen har fått en del ovett för att den är aningens "digital" - väldigt mycket av eller på - inga mellanting, vad tyckte du om den?
såg förbannat roligt ut iaf!

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Administratör
2 981 Inlägg
13 juli 2015
Trådstartare
Lite ryckig är den på gasen men när jag kör "touring" så ställer jag den på regnläget då försvinner det och när jag busar är standardläget att föredra Aläget kör jag aldrig på då är det av eller på vilket kan vara lite otäckt R1an va liknande men inte lika mycket som denna.

En kopp av den svarta såsen...

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
13 juli 2015
ok, huliganläget är alltså inte att föredra, dämpas det något av att t.ex montera en powercommander eller är det lika känsligt även då tror du?

Numera leg. grusligist!

Administratör
2 981 Inlägg
13 juli 2015
Trådstartare
Ska tydligen finnas flera olika lösningar bla en "o2 controller" som ska göra underverk men även hört att en pc gör samma sak fast dyrare då ju.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
13 juli 2015
Mjo finns diverse o2 controllers även till xt som bland annat ska lösa en del problem med misständningar på de tidiga årsmodellerna med sprut, vissa funkar, vissa funkar halvdant, de flesta inte alls. En pc5 är ju ändå överkomligt prissatt just nu iaf själva basmodellen, ska man ha bb-lambda och switch för att byta mellan olika mappar så springer det iofs iväg lite mer.
Senast redigerat av TS_quattro (13 juli 2015)

Numera leg. grusligist!

Sir
935 Inlägg
31 augusti 2015
https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180358/180358-2f1636161e679ae3c1c0cc712b37120e.jpg

Där är min best. En ombyggd yamaha fzr1000

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
6 september 2015

Numera leg. grusligist!

672 Inlägg
7 september 2015
TS_quattro skrev:
http://www.svmc.se/smc/SMCs-arbete--fragor/Motorcyklisten/Hastighet/30-punktslista/

Gestapo-fasoner!

har motorcykel själv! och alla de punkterna är ju för att öka överlevnaden!

"Väx inte upp! det är en fälla"

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
7 september 2015
jovisst, det är möjligt, men samtidigt kan man ju fråga sig varför alltsammans riktar sig ENBART mot mc och inte även mot övriga fordonstyper? rent teoretiskt är en bil med ett fyllo bakom ratten en större fara än någon som sätter sig på hojen efter några järn men ändå så gäller förslaget om alkolås enbart mc? bara för att ta ett exempel.

Numera leg. grusligist!

672 Inlägg
7 september 2015
TS_quattro skrev:
jovisst, det är möjligt, men samtidigt kan man ju fråga sig varför alltsammans riktar sig ENBART mot mc och inte även mot övriga fordonstyper? rent teoretiskt är en bil med ett fyllo bakom ratten en större fara än någon som sätter sig på hojen efter några järn men ändå så gäller förslaget om alkolås enbart mc? bara för att ta ett exempel.

tro inte att jag köper TV, s resonemang rakt av, men de måste väl börja nånstans

Sir
935 Inlägg
7 september 2015
Det som trafikverket har på sin lista strider mot grundlagen därför har svmc gått ut med en fråga om denna lista.

Det är fel att straffa vissa typer av förare och fordon hårdare.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??

672 Inlägg
7 september 2015
marcus80 skrev:
Det som trafikverket har på sin lista strider mot grundlagen därför har svmc gått ut med en fråga om denna lista.

finns ju redan alkolås på bussar, lastbilar har hastighetsbegränsare, osv osv

3 354 Inlägg
7 september 2015
Power-krille skrev:
marcus80 skrev:

finns ju redan alkolås på bussar, lastbilar har hastighetsbegränsare, osv osv

mera att dem vill införa ägaransvar etc som bryter mot grundlagarna

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Administratör
2 981 Inlägg
7 september 2015
Trådstartare
Ja jösses vad korkat.... bättre dom lägger pengarna på ökad säkerhet på vägarna såsom upphöra med snabellagningar bättre asfalt på flera mindre vägar vajerräcken ska få underglidningskydd osv osv om nått nu måste öka i straffvärde är det ju bilister som ska få ökade böter och indraget körkort när dom orsakar en olycka med mc "om det är deras fel" med kraftigt höjda böter och körkortsåterkallelse och även fängelse om dom orsakar en dödsolycka....

KHRacing
10 september 2015
https://www1.garaget.org/gallery/images/45/44295/44295-662a593af3b609e6efdcba7700da3cb7.jpg

Första gången på MC på bana sedan -94

2 410 Inlägg
5 oktober 2015
Gjorde mig ett fynd igår!  Kawasaki s2 350 1971 :-)

Någon som vet vart man köper reservdelar till dessa.. Är det ebay enbart som gäller?

Highland Street Crew
170 Inlägg
5 oktober 2015
Nybergrobin skrev:
Gjorde mig ett fynd igår!  Kawasaki s2 350 1971 :-)

Någon som vet vart man köper reservdelar till dessa.. Är det ebay enbart som gäller?

lelles mc kanske kan ha nåt, kolla där smile

Administratör
2 981 Inlägg
6 oktober 2015
Trådstartare
Jannes mc i skillingaryd kan ha nått han har mycket till gamla hojar !

1 863 Inlägg
9 november 2015
Funderar på att byta hoj till våren, vill antingen ha en custom eller en adventure. Vilken är att föredra, åker mest till och från jobbet samt ute å glider på kvällarna. Vad tycker ni som kanske har kört dessa typer av hojar?

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.

Administratör
2 981 Inlägg
9 november 2015
Trådstartare
Jäkligt olika hojar du funderar på ! Åka till och från jobbet och en sväng på kvällen låter i mina öron som en "nakenhoj" typ gsr mt09 osv streetfighter modell kanske.

Sök