Mc Tråden ! En början på en ny forumsdel?

blacken
23 juli 2008 ·

bollen1986 skrev:

Mr_EmCom skrev:

bollen1986 skrev:
svårt att ta mc-kort?

är sugen på tung mc till kanske nästa år eller året därpå
skaffar jag det så kommer det bli en R1 a big_smile

En R1:a är INTE en bra nybörjarhoj, men det visste du säkert redan.

kanske ej bra att börja med men som andrahoj iaf tongue

en R6:a kanske kan va bra att börja med ist big_smile

Det här är en bra nybörjarhoj.. big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/47676/409479_2xuqey.jpg

Mr_EmCom Med.lem
23 juli 2008 · 3 759 Inlägg

Men men typ en Honda hornet är i min menig en asbra nybörjar-bike. Helt ärligt så skulle jag vilja ha en sån.
Går inte som fan, ser ganska coola ut med lite moddning och inte lika löjligt dyra i försäkring..

Kollade på bilsportsförsäkringar vad min hoj skulle kosta. För de första föräkrade dom den inte äns hel/halv, endas trafik.

22 700kr för ett år.. Känns bra.. :S

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
blacken
23 juli 2008 ·

Annars så är denna häringa en mycket bra nybörjarhoj, otroligt lättkörd! och kul att köra..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/47676/409554_dgruqr.jpg

AeroMalm BMW fantast
23 juli 2008 · 1 172 Inlägg

har tyvärr inget mc kort än, men är givetvis mc intresserad och kört cross osv... tänkte lägga upp några bilder på farsans ducati och några av plastfarsans hojjar. lägger inte ut alla för det blir för många bilder då.  han håller även på att bygga en egen hoj med egensvetsad rörram och en trimmad kawa motor som grund, och egengjutna kåpor.. kan lägga ut bilder på den när den börjar bli färdig...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/51443/409612_80rix0.jpg
plastfarsans cbr 1000 rr... med "Rossi rumpa"


https://www1.garaget.org/gallery/archive/51443/409614_txrlda.jpg
en RC 30. cralles gammla rc30 som han tävlade med på 80 talet... bara blinkers som är på tryckt så den kunde bli gat reggad




https://www1.garaget.org/gallery/archive/51443/409615_tz9qry.jpg
Moto guzzi superTwin 1100... enda exet i sverige när han tog hem den...lånades ut till olika utställningar i sverige

https://www1.garaget.org/gallery/archive/51443/409617_tvjlc4.jpg
Mv Agusta F4 R312 -08... tyvärr inte fotat den utanför garaget sad bara taget med mobilen med... men läcker är den...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/51443/409626_r89dvr.jpg
CBR 900... ombyggd till enkelsving m.m

https://www1.garaget.org/gallery/archive/51443/409639_0adtwg.jpg
Farsans ducati 900SS -96a. omlackad 07 i italiens färger

Senast redigerat av AeroMalm (23 juli 2008)

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Mr_EmCom Med.lem
23 juli 2008 · 3 759 Inlägg

Inga dåliga frambrommsar på CBR 900:an yikes
Din pappa har en del pengar va?

Lixom Agustan går ju på närmare 200 lax..

Senast redigerat av Mr_EmCom (23 juli 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
AeroMalm BMW fantast
23 juli 2008 · 1 172 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Inga dåliga frambrommsar på CBR 900:an yikes
Din pappa har en del pengar va?

Lixom Agustan går ju på närmare 200 lax..

det är bara Ducatin som är pappa.. dom andra är mammas nye... han har en fin samling. man blir sugen på att ta mc kort så man låna nån. bromsarna på 900an är likadana som sitter orginal på guzzin...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
alias_kladde
23 juli 2008 ·

Mitt körkort tog jag för 10000 då hade jag tagit typ 10 lektioner för att vara säker. klarade uppskrivningen i maj och sen började jag köra med körskolan i augusti och i början av oktober tog jag kortet.

Innan dess hade jag bara testat några vänners mopeder i 16 års åldern eftersom man själv körde bonnetraktor för det var varmare. Men det tyckte jag var bra med 10 lektioner för att klara det och aldrig kört mc innan. Så det var värt pengarna.

Min 250 som jag tidigare visat är helförsäkrad på mig och det kostar 2070 kr per hel år.. och då är jag bara 19.. så det tycker jag är riktigt bra faktiskt.

Goffen Administratör
23 juli 2008 · 2 974 Inlägg

Rc30 är ju rena porren sånt borde vara förbjudet på allmänna forum ! Grymt fin samling hojjar!

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
blacken
23 juli 2008 ·

Det kommer högst troligen inte bli mc och bilar blandat utan möjligen en flik "motorcyklar" man kan klicka på så skiftar det över till enbart mc alt bilar beroende på var man klickar.

Bra idè och när man klickar in på fliken så ska det spelas denna låt..
http://www.youtube.com/watch?v=5UWRypqz5-o cool

Seth
23 juli 2008 · 3 354 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Men men typ en Honda hornet är i min menig en asbra nybörjar-bike. Helt ärligt så skulle jag vilja ha en sån.
Går inte som fan, ser ganska coola ut med lite moddning och inte lika löjligt dyra i försäkring..

Kollade på bilsportsförsäkringar vad min hoj skulle kosta. För de första föräkrade dom den inte äns hel/halv, endas trafik.

22 700kr för ett år.. Känns bra.. :S

23 papp. nja man bör kanske skaffa som 1:a hoj en 20 år gammal hoj. Försäkringen blir minst en tiondel så billig.
(ex på samma bolag bilsport och mc. min hoj kostar nu 1600:- helförsäkring/år i classica försäkring och jag får låna ut den till alla som har kort.
En vanlig basförsäkring gick på nära 9000:-)ochh det finns ju lagom potenta maskiner som är 20 år gammal och det är inte hela världen om det skulle hända någott med den.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Sushikocken Sleeper
23 juli 2008 · 3 084 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Men men typ en Honda hornet är i min menig en asbra nybörjar-bike. Helt ärligt så skulle jag vilja ha en sån.
Går inte som fan, ser ganska coola ut med lite moddning och inte lika löjligt dyra i försäkring..

Kollade på bilsportsförsäkringar vad min hoj skulle kosta. För de första föräkrade dom den inte äns hel/halv, endas trafik.

22 700kr för ett år.. Känns bra.. :S

joo vet det är helt sjuktlöjligt tänkte köpa en R6:a i malmötrakten av en kille i 28års åldern han betalade 35000 i enbart trafikförsäkring (hojjen kostade 40000) så nää blev ingen sån

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Mangeman Mr.RoadRage
23 juli 2008 · 428 Inlägg

Sushikocken skrev:

Mr_EmCom skrev:
Men men typ en Honda hornet är i min menig en asbra nybörjar-bike. Helt ärligt så skulle jag vilja ha en sån.
Går inte som fan, ser ganska coola ut med lite moddning och inte lika löjligt dyra i försäkring..

Kollade på bilsportsförsäkringar vad min hoj skulle kosta. För de första föräkrade dom den inte äns hel/halv, endas trafik.

22 700kr för ett år.. Känns bra.. :S

joo vet det är helt sjuktlöjligt tänkte köpa en R6:a i malmötrakten av en kille i 28års åldern han betalade 35000 i enbart trafikförsäkring (hojjen kostade 40000) så nää blev ingen sån

Och så undrar folk varför man ställer sin bil/MC på sin morsa/farsa när man bor här i detta ghettot! roll

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.
Mr_EmCom Med.lem
24 juli 2008 · 3 759 Inlägg

Eller så kör man oföräkrat... inte helt ovanligt att motorcyklister gör så.. sad

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Muttley
24 juli 2008 ·

Mr_EmCom skrev:
Eller så kör man oföräkrat... inte helt ovanligt att motorcyklister gör så.. sad

då blir jag lissen på de som gör det, blir ju bara värre när de krockar med en smile vilken skuld de får för livet.

jtds Supporttekniker
24 juli 2008 · 28 Inlägg

Sushikocken skrev:

Mr_EmCom skrev:
Men men typ en Honda hornet är i min menig en asbra nybörjar-bike. Helt ärligt så skulle jag vilja ha en sån.
Går inte som fan, ser ganska coola ut med lite moddning och inte lika löjligt dyra i försäkring..

Kollade på bilsportsförsäkringar vad min hoj skulle kosta. För de första föräkrade dom den inte äns hel/halv, endas trafik.

22 700kr för ett år.. Känns bra.. :S

joo vet det är helt sjuktlöjligt tänkte köpa en R6:a i malmötrakten av en kille i 28års åldern han betalade 35000 i enbart trafikförsäkring (hojjen kostade 40000) så nää blev ingen sån

Kollade du upp vad premien skulle hamna på dig?
bara för att han hade 35k så betyder det inte att du skulle fått det.

Skoda Octavia RS 2007.
Yamaha R6 2008.
Muttley
24 juli 2008 ·

jo försäkringarna är inte så billiga, cbr 600f på mig gick på 20500 per år, och på pappa 4 tusen. vilket jag tycker är ganska dumt, för de går ut över alla jag vill ha hojen för att komma till a-b och inte leka med min, tyvärr gör ju folk de så att premierna är sjukt höga.

Martin 9-3 Fisketokig
24 juli 2008 · 2 997 Inlägg

tkd_rille skrev:
jo försäkringarna är inte så billiga, cbr 600f på mig gick på 20500 per år, och på pappa 4 tusen. vilket jag tycker är ganska dumt, för de går ut över alla jag vill ha hojen för att komma till a-b och inte leka med min, tyvärr gör ju folk de så att premierna är sjukt höga.

Det går inte ha helförsäkrat som ungdom idag.

Jag betalar 1470 i månaden med halvförsäkring på 600an, med helförsäkrat skulle det kosta en bit över 4000:-

Har dock bara åkt 90 mil på 3 månader så det är inget vidare att försäkringen kostar motsvarande 50:- milen smile

Tror det blir aktuellt att "sälja" den till någon vuxen.

Men faktiskt så åker man snällare med tanken att 100papp är bortkastade om man kraschar hojen, med helförsäkrat hade jag garanterat kört värre och testat både det ena och det andra...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Muttley
24 juli 2008 ·

Martin 9-3 skrev:

tkd_rille skrev:
jo försäkringarna är inte så billiga, cbr 600f på mig gick på 20500 per år, och på pappa 4 tusen. vilket jag tycker är ganska dumt, för de går ut över alla jag vill ha hojen för att komma till a-b och inte leka med min, tyvärr gör ju folk de så att premierna är sjukt höga.

Det går inte ha helförsäkrat som ungdom idag.

Jag betalar 1470 i månaden med halvförsäkring på 600an, med helförsäkrat skulle det kosta en bit över 4000:-

Har dock bara åkt 90 mil på 3 månader så det är inget vidare att försäkringen kostar motsvarande 50:- milen smile

Tror det blir aktuellt att "sälja" den till någon vuxen.

Men faktiskt så åker man snällare med tanken att 100papp är bortkastade om man kraschar hojen, med helförsäkrat hade jag garanterat kört värre och testat både det ena och det andra...

ja alltså de är sjukt mycket, jag kommer inte försäkra denna hojen om jag köper den, utan min far han ville äga den då han kommer köra med. så han får stå för det.
jag vägrar halvförsäkra en hoj med tanke på så mycket som kan gå fel faktiskt. farsan får ta basförsäkring och då är de tillåtet för han att låna ut den till vem han vill.

men vet någon om man kan betala per månad på if ?

blacken
24 juli 2008 ·

tkd_rille skrev:

Martin 9-3 skrev:

tkd_rille skrev:
jo försäkringarna är inte så billiga, cbr 600f på mig gick på 20500 per år, och på pappa 4 tusen. vilket jag tycker är ganska dumt, för de går ut över alla jag vill ha hojen för att komma till a-b och inte leka med min, tyvärr gör ju folk de så att premierna är sjukt höga.

Det går inte ha helförsäkrat som ungdom idag.

Jag betalar 1470 i månaden med halvförsäkring på 600an, med helförsäkrat skulle det kosta en bit över 4000:-

Har dock bara åkt 90 mil på 3 månader så det är inget vidare att försäkringen kostar motsvarande 50:- milen smile

Tror det blir aktuellt att "sälja" den till någon vuxen.

Men faktiskt så åker man snällare med tanken att 100papp är bortkastade om man kraschar hojen, med helförsäkrat hade jag garanterat kört värre och testat både det ena och det andra...

ja alltså de är sjukt mycket, jag kommer inte försäkra denna hojen om jag köper den, utan min far han ville äga den då han kommer köra med. så han får stå för det.
jag vägrar halvförsäkra en hoj med tanke på så mycket som kan gå fel faktiskt. farsan får ta basförsäkring och då är de tillåtet för han att låna ut den till vem han vill.

men vet någon om man kan betala per månad på if ?

Gå med i Suzukiklubben, eller ta en entusiastförsäkring på den. MYCKET lägre premie + att det är ingen "åldersgräns" på dom då..

Sushikocken Sleeper
24 juli 2008 · 3 084 Inlägg

jtds skrev:

Sushikocken skrev:

Mr_EmCom skrev:
Men men typ en Honda hornet är i min menig en asbra nybörjar-bike. Helt ärligt så skulle jag vilja ha en sån.
Går inte som fan, ser ganska coola ut med lite moddning och inte lika löjligt dyra i försäkring..

Kollade på bilsportsförsäkringar vad min hoj skulle kosta. För de första föräkrade dom den inte äns hel/halv, endas trafik.

22 700kr för ett år.. Känns bra.. :S

joo vet det är helt sjuktlöjligt tänkte köpa en R6:a i malmötrakten av en kille i 28års åldern han betalade 35000 i enbart trafikförsäkring (hojjen kostade 40000) så nää blev ingen sån

Kollade du upp vad premien skulle hamna på dig?
bara för att han hade 35k så betyder det inte att du skulle fått det.

ja det gjorde jag kollade upp 2 försäkringsbolag och billigaste var 28k (20år)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang