4795
Sök

dubbla slutsteg

279 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
om man ska ha dubbla slutsteg... hur kopplar man dem då? kopplar man från det andra slutsteget då lr från sterion???
Senast redigerat av edis_87 (30 januari 2006)

bränt gummi luktar kärlek

781 Inlägg
30 januari 2006
ström kopplar du var för sej.. antingen drar du 2 strömkablar eller drar du en grövre som du sedan delar på 2 st där bak.

sen lågnivon är lite olika beroende på sterion. och vad du ska driva..

har du 2 lågnivoutgångar eller fler kan man dra flera kablar eller delar du på steget. finns line out på de flesta nya steg

finns inget av detta finns en nödlösning med hjälp av en y-kontakt kan du dela lågnivokablen till 2 st kablar

279 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
om man ska ha en kondensator så måste man vell nästan dra en grov stöm kabel ditt bak och dela den där bak för annars måste man ju ha två kondesatorer

781 Inlägg
30 januari 2006
ja de är väll rätt logiskt? lr är väll lättast

man kan väll dra 2 mindre om man vill de men de är ju onödigt då.. dra en stor från början

21 761 Inlägg
30 januari 2006
Det blir så mycket enklare om man tar till ordentligt redan från början, håller med ovanstående.
En rejäl kabel och sedan dela upp i kofferten.

279 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
då gör jag så:)..

279 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
men jag måste vell sätta dit en större säkring oxå för jag tror det sitter en 40A säkring men är inte riktigt säker. för det sitter en 35A på slutsteget.

17 Inlägg
30 januari 2006
Ja dra en grov strömkabel inte en massa små.
Sätt en större säkring framme vid batteriet , sen efter uppdelningen av strömkablen avsäkrar du dem med.

// Bättre med en bas i bilen än tio i skogen \\

279 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
hur stor säkring ska jag behöva då??? det andra skulle det vara 30 A till

17 Inlägg
30 januari 2006
Framme vid batteriet skulle en 80 A de skulle bli bra , om du skulle ha 2 steg varav dem är avsäkrade 35A.

// Bättre med en bas i bilen än tio i skogen \\

21 761 Inlägg
30 januari 2006
edis_87 skrev:
men jag måste vell sätta dit en större säkring oxå för jag tror det sitter en 40A säkring men är inte riktigt säker. för det sitter en 35A på slutsteget.

Om du ska dit med ett till steg så måste du ta en större säkring för att klara den sammanlagda strömförbrukningen. Kom bara ihåg att den säkringen som vi nu pratar om bara är till för att skydda kabeln om det skulle bli kortslutning. Det finns rekommendationstabeller för hur maxstorleken får vara för en viss kabelarea hos tex www.nardik.se

279 Inlägg
30 januari 2006
Trådstartare
ok sedan sätter jag två vid Y:et också lr.. föra att vara lite mer säker lr går de då?

Sök