Dekal som finns på många bilar, vad betyder den?

Smajly
17 juli 2008 · 3 059 Inlägg

Allx skrev:
Har sett en dekal, eller ja mera ett emblem som ser ut som en fisk. Simpelt ritad bara. Undrar vad det kan vara?

Här kan du läsa allt om den kristna fisk symbolen:

http://web.telia.com/~u38010778/fisken.htm

_tedde88_ LaddtrycksMissbrukare
17 juli 2008 · 355 Inlägg

för fan svara på hans fråga då. får man en sådan dekal om man har varit och kört på banan?
jag vill ju också veta om det är så eller om man bara köper och klistrar på för att se häftig ut wink

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast
Powerman Japan Quality
17 juli 2008 · 670 Inlägg

Smajly skrev:
Får alla som kör på ringen en sådan dekal eller är det nått som kan köpas lite överallt?
(Jo jag vet att man kan tillverka egna men nu menar jag orginalet)

Den riktiga kan du endast få om du varit nere på ringen. Du behöver inte ha kört slingan. Den finns att köpa i anlutning till banan.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
PLindblom
17 juli 2008 · 1 200 Inlägg

Ditec
https://www1.garaget.org/gallery/archive/39955/321605_s8hil8.jpg

Smajly
17 juli 2008 · 3 059 Inlägg

Powerman skrev:

Smajly skrev:
Får alla som kör på ringen en sådan dekal eller är det nått som kan köpas lite överallt?
(Jo jag vet att man kan tillverka egna men nu menar jag orginalet)

Den riktiga kan du endast få om du varit nere på ringen. Du behöver inte ha kört slingan. Den finns att köpa i anlutning till banan.

TACK.. Det var det vi ville veta smile
Även om den köps i anslutning till ringen utan att behöva ha kört så får vi väl räkna det som godkänt för då har man ju ändå vatt där nere o kollat.

Opelmadness German cars, quality and beyond
17 juli 2008 · 8 197 Inlägg

Smajly skrev:

Allx skrev:
Har sett en dekal, eller ja mera ett emblem som ser ut som en fisk. Simpelt ritad bara. Undrar vad det kan vara?

Här kan du läsa allt om den kristna fisk symbolen:

http://web.telia.com/~u38010778/fisken.htm

Finns andra, inte riktigt så kristna fiskemblem också.. Hehehe...
http://evolvefish.com/fish/emblems.html

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
prodrive Avstängd
17 juli 2008 · 962 Inlägg

_tedde88_ skrev:
för fan svara på hans fråga då. får man en sådan dekal om man har varit och kört på banan?
jag vill ju också veta om det är så eller om man bara köper och klistrar på för att se häftig ut wink

Det beror väll på, vissa köper väll den för det är häftigt och vissa köper den för dom har varit på ringen...

FredrikNyblad
17 juli 2008 · 16 Inlägg

Smajly skrev:
Får alla som kör på ringen en sådan dekal eller är det nått som kan köpas lite överallt?
(Jo jag vet att man kan tillverka egna men nu menar jag orginalet)

Nä, det är inte som Ölands Djurpark roll, att man får märket påklistrat när man åker in eller så. Bästa stället att köpa lokalt vid Nürburg är nog bensinmacken som ligger parallellt med den långa rakan, där finns det också en massa annat, leksaksbilar, kartor, videos.
Det vanligaste Nürburgringklistermärket är med både Nordslingan och GP-slingan (där formel 1-loppen går idag), men nu börjar jag se allt fler som enbart har Nordslingan, då saknas den lilla blindtarmsliknande grejen längst ner på klistermärket.

pimpad740
17 juli 2008 · 812 Inlägg

Allx skrev:
Har sett en dekal, eller ja mera ett emblem som ser ut som en fisk. Simpelt ritad bara. Undrar vad det kan vara?

de menas med att dom är medlemmar i philladelfia kyrkan..

man lever bara en gång..
Volvo 762 T5R "2dr Widebody" (1985)
Mr_EmCom Med.lem
17 juli 2008 · 3 759 Inlägg

prodrive skrev:
Ringen is teh shit, rätt töntigt att ha ring dekal om man aldrig varit och kört där... ska vänta med att montera min "Impreza - King Of The Nürburgring" dekal tills jag har kört på banan irl, framför datorn har jag säkert kört den 1000 varv big_smile

Tycker du ska vänta tills du sett Furstenhoffs Impreza innan du smackar på den klisterlappen wink

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
G-Bruno ArtDirector
17 juli 2008 · 462 Inlägg

pimpad740 skrev:

Allx skrev:
Har sett en dekal, eller ja mera ett emblem som ser ut som en fisk. Simpelt ritad bara. Undrar vad det kan vara?

de menas med att dom är medlemmar i philladelfia kyrkan..

nja, det betyder snarare att man är frireligös smile
i göteborg har nästan vart tredje bil en sådan då det är en väldigt vanlig symbol för medlemmarna i församlingarna längs med kusten och öarna...

och att sätta dit en nordslinge dekal på en bil är väl ungefär lika tufft som när jag hade en gigantisk NOS logga på min corolla 88 med raka rör smile alltid lurar det någon!!! *ironi*

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."
prodrive Avstängd
18 juli 2008 · 962 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

prodrive skrev:
Ringen is teh shit, rätt töntigt att ha ring dekal om man aldrig varit och kört där... ska vänta med att montera min "Impreza - King Of The Nürburgring" dekal tills jag har kört på banan irl, framför datorn har jag säkert kört den 1000 varv big_smile

Tycker du ska vänta tills du sett Furstenhoffs Impreza innan du smackar på den klisterlappen wink

Står ingenstans på dekalen att det är just min vagn som är kungen på ringen wink

Turbomatte Lackerare/Rekondare
18 juli 2008 · 834 Inlägg

Jaha så det är ringen man ska ha som dekal för att rulla med dom stora grabbarna!

Nu förstår jag varför det inte funkade så bra när jag kletade dit en dekal av den lokala folkrace banan.

Är det någon som har en ringen dekal till salu? jag vill ju med vara tuff!

rough_boy
18 juli 2008 · 811 Inlägg

pimpad740 skrev:

Allx skrev:
Har sett en dekal, eller ja mera ett emblem som ser ut som en fisk. Simpelt ritad bara. Undrar vad det kan vara?

de menas med att dom är medlemmar i philladelfia kyrkan..

Ateist

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
Ramrod
18 juli 2008 · 674 Inlägg

Nurburing var det ja....  & dit ska jag slita asfalt & drivknutar när bettan blir klar

With great freedom comes great responsebility
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
Volvo 850 "MR500" (2011)
Pikey
18 juli 2008 · 2 283 Inlägg

Asså att ens tänka på att köpa en ringen dekal om man inte varit där... Men men finns idioter till allt.

R.I.P. Michael Jackson!
944TurboS
18 juli 2008 · 30 Inlägg

Pikey skrev:
Asså att ens tänka på att köpa en ringen dekal om man inte varit där... Men men finns idioter till allt.

Instämmer...
En ban-dekal ska inte köpas utan att först ha förtjänats.smile

// Andreas - Porsche 944 Turbo S+ -88
Medlem i Team Eightball ~ Speed & Autoteknik ~ Långlopps Golfen ~ Mina bilar
Beetle V4
18 juli 2008 · 218 Inlägg

Det borde bara vara de som gjort ett varv på under 10 minuter som får ett sådant klistermärke.

I reject the reality and substitute my own.
//Adam Savage
roxe Jesus didn´† Tap
18 juli 2008 · 1 146 Inlägg

Eftertraktade saker kommer alltid kopieras till oss loosers.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
KHRacing
18 juli 2008 ·

Beetle skrev:
Det borde bara vara de som gjort ett varv på under 10 minuter som får ett sådant klistermärke.

8.......cool

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang