8398
Sök

Audi GT Startar inte.

119 Inlägg
17 juli 2008
Trådstartare
Tja. Var hemma hos en kompis idag för att mecka med hans bil. När vi skulle köra iväg med min bil (Audi GT -84) så backa jag först och när jag la i 1an så bara dog bilen, Precis som att jag släppt ut koppligen för snabbt. När jag försökte starta den igen så hände inget. Så vi puttade den till en backe och försökte springa igång bilen, men inget hände.

Efter att tagit bort tändstiften och kollat så att det var gnista så skruva vi tillbaka allt igen och då starta den efter några försök med startmotorn. Jag lät bilen stå på tomgång en stund och den gick precis som den brukar göra, men helt plöstligt så dog den.

Vi tog bort stiften igen för att kolla hur dom såg ut och dom var torra och fina. Vi testade också med startgas men bilen gav inga tecken på att vilja starta. Kolla så att bränslebumpen starta och det gjorde den, Kollade också alla säkringar och dom var hela. Det låter inget konstigt från motorn och kamremen är hel.

Vad tror ni kan vara felet. Vad ska jag kolla efter?

//Dajjmen

Golf R32 .:R

Labborant
307 Inlägg
17 juli 2008
Släpp bensinslangen innan sprutet och kör på startmotorn...Bara för att pumpen startar behöver inte betyda att den fungerar som den ska...

Annrs kolla sladdar runt tändspolen m.m om nån kan glappa...

Farsan hade nåt liknande på sin fiat "ragata" va en vacumslang som va klämd, och då och då tappade den trycket då blev avgasystemet helt oranget när bilen va ny startad och stod på tomgång hehe

Sök