4051
Sök

Vilken bas till mitt system? (12") Jag har ett power t4004 steg, rockford 5,25 powerkit osv.

Kolm
18 juli 2008
Trådstartare
Hej! Har varit in och "storhandlat" på BRL. Däremot tänkte jag köpa basen begagnad, eller åtminstone veta vilken jag bör införskaffa. Fínns den inte beggad så får jag väl köpa mig en ny.

Har följande grejjer i nuläget;

1F digital konding
Rockford 5,25" kit med diskanter
Slutsteg t4004 (Fyrkanals) Power 4x60w
Grov kabel på 7 m
Säkringshållare och säkring
Dämpmatta

Saknar en bas... Och tanken är att jag ska köra basen och framsystemet på fyrkanalssteget. Jättelätt tänker man, att hitta en enkel 12". Men att köpa ny i färdig låda var ju inte det billigaste med tanke på vad man redan köpt på sig även om man fick ett fett paketpris.

Jag fick rådet att köra en DLS RW 12". Men har aldrig hört den spela eller något liknande, den basen ligger på 500W.

I och med att jag inte hade budget att köpa ett monoblock och ett 2-kanals ville jag satsa allt på 4-kanalaren. Men då kan man ju inte slänga in en Power 12a heller, blir ändå inte full effekt. Spelar ingen som helst roll om det inte är en rockfordbas som åker in i skuffen, hade dock tänkt mig en punch p2 (12"). Gärna i färdig låda. Lägger då hellre 1000 spänn mindre på en beggad bas i bra skick.

- Frågan är ju enkel och kort: Vilken bas passar mitt system?
( Kan inte vara alltför kraftig med tanke på att jag endast har ett steg åt hela ljudsystemet )

Tacksam för hjälp!
Mvh Emil

RM-operatör
667 Inlägg
18 juli 2008
Begränsad effekt? Tjae, kör på en GAS-bas? Billiga och kräver inte särskilt mycket.

Sök