Supercharger turbo

Holmner
18 juli 2008 · 12 Inlägg

Hejsan är det någon som testat en sån här?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac … .m14.l1318

Hamilton
18 juli 2008 · 8 873 Inlägg

Den där manicken är totalt värdelös.
Men visst kan du få en hk mer med den, men frågan är om det är värt pengarna.
Köp glass för pengarna i stället är mitt råd.

Fotograf på tierpidag.se
Mr_EmCom Med.lem
18 juli 2008 · 3 759 Inlägg

Glöm inte  dumpventilen i plast och IC:n i pap'e-mash'e

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Mr_EmCom Med.lem
18 juli 2008 · 3 759 Inlägg

Hamilton skrev:
Den där manicken är totalt värdelös.
Men visst kan du få en hk mer med den, men frågan är om det är värt pengarna.
Köp glass för pengarna i stället är mitt råd.

Eller träna bort lite fett å käna den hästen på vikt istället...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Madhouse
18 juli 2008 · 1 079 Inlägg

eller släng ut inredningen och reservhjulet, det är iaf gratis än det där skämtet som är i klass med en vattenvirvlare.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Holmner
18 juli 2008 · 12 Inlägg

Seriösa svar..... Tackar vi för.....wink Har EJ tänkt o skaffa någon sådan själv, bara intressant o se om någon testat men tydligen har folk mest käkat glass, blivit feta osv cool

henkebenke
18 juli 2008 · 1 703 Inlägg

Ingen, och då menar jag INGEN kan vara så korkad så dom köper den eller liknande tramsprodukter, magneter som får extra fart på bränslet och vafan det är allt.

Det mest irriterande är:

hamilton skrev:
Men visst kan du få en hk mer med den

Nej nej nej nej nej nej

Senast redigerat av henkebenke (18 juli 2008)

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
dbjanoz
18 juli 2008 · 1 785 Inlägg

Holmner skrev:
Hejsan är det någon som testat en sån här?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Parts-Ac … .m14.l1318

Varför skulle man ens testa den?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Hamilton
18 juli 2008 · 8 873 Inlägg

henkebenke skrev:
Ingen, och då menar jag INGEN kan vara så korkad så dom köper den eller liknande tramsprodukter, magneter som får extra fart på bränslet och vafan det är allt.

Det mest irriterande är:

hamilton skrev:
Men visst kan du få en hk mer med den

Nej nej nej nej nej nej

Då jag inte har testat produkten och än mindre mätt efekten den skulle ge så svarade jag att den visst kan ge 1hk, men jag kan ju inte bevisa det.
och jag tvivlar på att du kan bevisa motsatsen dvs ditt svar är ju bara vad du tror.

Fotograf på tierpidag.se
roxe Jesus didn´† Tap
18 juli 2008 · 1 146 Inlägg

Testa och se smile

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
peterdahlman
19 juli 2008 · 20 Inlägg

smile

zshoe Kokar ris
19 juli 2008 · 923 Inlägg

citat från länkade sidan "Amazing item. My 3 litre car suns now just like american muscile 7 litre V8!!!!" haha

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
KHRacing
19 juli 2008 ·

dalhems har en liknande som heter Cyclone - sedan 10 år tillbaxs

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
19 juli 2008 · 3 404 Inlägg

cenoxide skrev:
citat från länkade sidan "Amazing item. My 3 litre car suns now just like american muscile 7 litre V8!!!!" haha

Sån ska jag köpa! lol Tjacka en flakmoppe, montera och folk kommer fly för att motorn kommer låta som en bb. WOW! rolllolcoolbig_smilehmm

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Losgard
19 juli 2008 · 1 688 Inlägg

Roligt är att Ridetech först sålde en version av dendär, sen kom dom med "Version 2.0" och den blev slutsåld direkt typ. lol

Sen finns samma pryl på www.turbonator.com big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
Germax
19 juli 2008 · 12 086 Inlägg

Asså för de första, den här prylen är ju inte ny direkt?
Den har ju smutskastats i flera år, och ändå beter sig folk som om de vore stans senaste skämt.

Själva principen/iden med prylen är ju rätt, och borde i teorin ge bättre förbränning = högre effekt och kanske lägre förbränning. MEN teorin håller inte i praktiken i detta fall då man monterar denna pryl såå lågt bort från där effekten behövs. Den är totalt oväsentlig efter insug och gasspjäll och oaerodynamiska plenum.
Glöm det som alla säger, köp glass ist smile

Volvo Knugen The one and only
19 juli 2008 · 1 091 Inlägg

Klorin_Elvis och pimpad740 har testat... Klorin_Elvis var övertygad att den kunde ge några extra hästar och sänka soppaförbrukningen ända tills han fått den monterad på sin bil, då ändrade han sig och sa att det var skit och pimpad740 påstår att den sänkte förbrukningen på hans 740 med flera dl/mil lol

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
roxe Jesus didn´† Tap
19 juli 2008 · 1 146 Inlägg

Värsta ha begäret!

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
19 juli 2008 · 651 Inlägg

jag tyckte detta lät vettigt....

"nackdelen med hela teorin är att den är batteridriven. ju mer man omvandlar energi desto mer ineffektivt blir det. från en explosion till rörelseenergi för kolv och vevstake, vidare till en gummirem som sitter ansluten till vevaxeln, som sedan drar runt en axel i generatorn, som genererar ström för att ladda batterit, som skickar vidare strömmen till en elektrisk fläkt/turbo/andra blåsningar som sedan omvandlar energin till att bli rörelseenergi så att fläkten snurrar, sedan föra över energin till att få fart på luften. när allt är igång så kräver den fläkten mer effekt än vad den ger. som exempel, ger manicken 2hästar, så förbrukar den själv 3 eller 4.
skippar man den elektriska biten så blir fläkten genast mer effektiv, tex om den drivs av en rem. men då kallas den kompressor."

Germax
19 juli 2008 · 12 086 Inlägg

_ZooN_ skrev:
jag tyckte detta lät vettigt....

"nackdelen med hela teorin är att den är batteridriven. ju mer man omvandlar energi desto mer ineffektivt blir det. från en explosion till rörelseenergi för kolv och vevstake, vidare till en gummirem som sitter ansluten till vevaxeln, som sedan drar runt en axel i generatorn, som genererar ström för att ladda batterit, som skickar vidare strömmen till en elektrisk fläkt/turbo/andra blåsningar som sedan omvandlar energin till att bli rörelseenergi så att fläkten snurrar, sedan föra över energin till att få fart på luften. när allt är igång så kräver den fläkten mer effekt än vad den ger. som exempel, ger manicken 2hästar, så förbrukar den själv 3 eller 4.
skippar man den elektriska biten så blir fläkten genast mer effektiv, tex om den drivs av en rem. men då kallas den kompressor."

Eh.. batteri?
Har vi tittat på samma grej? tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang