3385
Sök

Vilken mobil ska jag köpa? Samsung U900 "Soul" eller LG KF750 "Secret"

1 582 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
Hej

Ska köpa mig en ny mobil, har i dagsläget en Sony Ericsson C702 som krånglade väldigt mycket i början men nu funkar den felfritt konstigt nog. Har ingen erfarenhet alls när det varken gäller Samsung eller LG. Har endast kört på Sony Ericsson och Nokia.

Har i allafall läst väldigt gott om både Soul samt Secret, tycker även att båda har ganska så lika finesser förutom att Soul har mobiltbredband upptill 7.2mbit/s vilket inte är helt dåligt.

Båda mobilerna ligger i ganska så samma prisklass så det är bra. Någon som har god erfarenhet av dessa mobiler? Vad är bra respektive dåligt med båda?

Vilken mobil av dessa två hade ni valt och varför?

Studerande
727 Inlägg
19 juli 2008
Samsung Soul, den är ju skit bra, min förra mobil var en LG, som var "SKIT" den stänges av efter man har avslutat ett samtal. Samsung är däremot mycket bättre jämfört med LG.
Senast redigerat av xXchamXx94 (19 juli 2008)

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

Studerande
727 Inlägg
19 juli 2008
Faktist det var LG "Shine"

622 Inlägg
19 juli 2008
Du ska köpa Samsung sgh-f480 ....me 5 megapixel som u900 fast me hela mobilen touch...typ en iphone kopia men riktigt sNYGG

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.

1 582 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
Tack för infon hitils folk, nje vill inte ha någon Iphone stuk på mobilen då kunde jag lika gärna köpt en Iphone eller en Viewty men icke big_smile

Gärna mer tips om LG/Samsung ni som haft sådan mobil.

379 Inlägg
19 juli 2008
Jag har en LG Secret. Jag är nöjd. Bra menyer nu när man börjar hitta, smidig, lite coolt med touchskärm, bra kamera, bra tyngd i mobilen, repfritt glas, kolfiber

Enda nackdelen jag har är att batteriet håller inte lika länge som min gamla SE 610 men det kan jag leva med

Dessutom, när man får den så är kartongen urläcker. Är KLASS på den!
Senast redigerat av AttackMedic (19 juli 2008)

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

1 582 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
AttackMedic skrev:
Jag har en LG Secret. Jag är nöjd. Bra menyer nu när man börjar hitta, smidig, lite coolt med touchskärm, bra kamera, bra tyngd i mobilen, repfritt glas, kolfiber

Enda nackdelen jag har är att batteriet håller inte lika länge som min gamla SE 610 men det kan jag leva med

Dessutom, när man får den så är kartongen urläcker. Är KLASS på den!

Lät inga fel på din beskrivning big_smile sen att det är repfrutt glas och kolfiber är riktigt nice faktiskt.
Sen att batteriet inte håller lika bra som SE får man helt enkelt leva med smile

501 Inlägg
19 juli 2008
Jag har haft Soul i 1månad nu. Den Funkar riktigt bra. Bra batteritid m.m... Finns inget negativt att säga om telefonen.
Har provat flertalet telefoner och dom enda som jag har blivit nöjda med är samsung.

Så soul är inget dåligt val!

OBS: Ironi

Studerande
727 Inlägg
19 juli 2008
håller verkligen med big_smile moster har åxå soul som hon köpte 3veckor sen, inga problem. LG har jag haft många problem med. har haft den i service ett flertal ggr.
Wee skrev:
Jag har haft Soul i 1månad nu. Den Funkar riktigt bra. Bra batteritid m.m... Finns inget negativt att säga om telefonen.
Har provat flertalet telefoner och dom enda som jag har blivit nöjda med är samsung.

Senast redigerat av xXchamXx94 (19 juli 2008)

8 156 Inlägg
19 juli 2008
Det stora problemet med alla nya telefoner är ju den dåliga täckningen. Det gäller iaf med Samsung.
När min gamla Nokia 3210 hade bra täckning så hade min Nokia 3510i aningen sämre täckning.
Men min Samsung Z140 hittar inte ens nät.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 582 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
Phaetoon skrev:
Det stora problemet med alla nya telefoner är ju den dåliga täckningen. Det gäller iaf med Samsung.
När min gamla Nokia 3210 hade bra täckning så hade min Nokia 3510i aningen sämre täckning.
Men min Samsung Z140 hittar inte ens nät.

Känns skumt det dära med täckningen, för om man har ett 3G kort samt en 3G mobil så söker det med automatik efter täckning på 2G/GSM samt 3G så täckningen borde inte alls bli någon skillnad på smile

1 582 Inlägg
20 juli 2008
Trådstartare
Wee skrev:

Låter toppen även där på beskrivningen, man kanske ska ta sig och satsa på en Samsung då smile

Sök