4073
Sök

Hjälp! Strömfall på nytt ljudsystem i en s40. Rockford Power och GASbasar (2x12")

Kolm
20 juli 2008
Trådstartare
#1
Hej. Följande har köpts in: Allt är nytt förutom huvudenheten som redan satt i bilen då jag köpte den:

Huvudenhet; JVC KD LH7R
Bas; 2x12 GAS (Effekt fattig bas, 300 + 300rms och 600 + 600w peak)
Kondning; Rockford Fosgate 1Farad (Digital)
Slutsteg; Rockford Power T400-4 (Fyrkanalssteg som driver allt, men gasbasarna klarar den ju lätt)
Framsystem; T152S (Rockford Power 5,25or med diskant och delningsfilter)
Powerkabel; 35mm² GAS POWER, (Kraftig bra jäkla kabel)
Alla kablar är uppgraderade och nya, kraftiga och hela fadderuttan.
Vi har kopplat från morgon till kväll rätt på alla (+) (-) kablar.
100 AMP säkring (Rockford) som är hel och fin.
Säkringshållare (Rockford)

Det här är det vi tror är fel och behöver hjälp med:

Det som hände var att allting spelade, men fick inte nån ström... När vi vred på lite extra susade lamporna lite som det kan bli UTAN kondning. Men den har ju vi :S

Fråga: Kan man koppla in slutsteg till kondningens (-)pol och sen dra en kabel från kondningens andra (-)pol till jord? - Blir det jordat då?

Behöver man separat jord för kondning och steg?

När vi skulle ladda kondensatorn var det lite halvkonstigt... Det står att det bara ska ta några ögonblick, sen ska den gröna lampan slockna. Vi började med att ladda med motorn frånslagen, då satt vi minst 20 minuter. Och den stannade på 4,5 volt. Och lampan slocknade aldrig...
När vi startade bilen så vi fick generatorström laddade den mera, men inte tillräckligt för att få den gröna lampan att slocka tydligen. Tycker vi satt med den så länge, trots att det står att det bara ska ta ett litet tag för den att bli fulladdad? - Varför slockande aldrig lampan?

Kan det va nå fabriksfel/fel som vi gjort ang kondensatorn eller verkar den OK?

Vi kollade batteriet och kondningen sen när allt var ikopplat och båda visade ca 13 volt. Men systemet får inte ström, vad kan då åtgärdas/provas för att det ska få det?

Kan tilläggas att efter våra försök blev (+) polen på batteriet ganska varmt. = Dålig kontakt?

Kunniga svar sökes för tider i nöd ;)
Tacksam för alla hjälp och tips,
tack för eran tid.

Mvh Emil
Senast redigerat av Kolm (20 juli 2008)


Sök