4121
Sök

Hur ta bort högtalargaller i hatthyllan på Volvo S70 och vilka högtalarare passar i dörrarna?

1 037 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Farsan min har just köpt en S70 från 97 och då de satt den gammal blaupunkt bandare i den, så slängde jag ut skiten direkt och kopplade in cd-spelaren från gamla bilen.

Nu undrar jag hur man får bort högtalargallerna i hatthyllan bak.. blir inte klok på det.sad
Vilka högtalare passar i dörrarna bak och i hatthyllan? är de 6.5"?
Satt bara högtalare fram nämligen.

Sen så fick jag problem med att cd spelaren tappar minnet till radiostationerna mm när man vrider av tändningen..
Då cd spelaren satt i farsans gamla 240, så fick jag sätta ihop gul och röd kabel för att få stereon at fungera i S70:in

/mvh mange
Senast redigerat av Mange__ (22 juli 2008)

1 037 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
Okej, ska kolla på de smile
Det blir högtalare endast i hatthyllan bak.. satt redan kablar färdigdraget smile
Hur lossar man smidigast på hatthyllan? kikade lite idag men blir inte klok på de alls sad

1 037 Inlägg
22 juli 2008
Trådstartare
tusen tack! ska ner å kika på de imorgon!

Angående steron som tappar minnet.. jag köpte ju iso kablage idag.. satt ihop gul och röd kabel för att stereon skulle gå igång.. är jag tvungen att flytta stiften så gul och röd matas med konstans ström för att få det å fungera.. jobbigt när stereon startar på volym 15 varje gång man vride rpå tändningen hehe

Sök