liten motor me drag i?

ultima
23 juli 2008 · 120 Inlägg

Har en liten subaru trendy jag fått tankar om att kanske slänga in någon annan liten motor i med skapligt drag på.
Såg idag på skroten en Mazda 323 1,8 16v vars motor på 131hk såg lockande ut, men den är framhjulsdriven och känns som det behövs en rakmonterad motor med bakhjulsdrift för att det möjligen ska få plats.

Så, har ni några förslag på små motorer med skapligt me drag i och som är anpassade för bakhjulsdrift? big_smile

Senast redigerat av ultima (23 juli 2008)

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
23 juli 2008 · 5 042 Inlägg

Bmw 318 ?? 316 till och med.
Motorena från E30!
bakhjulsdrivna & rätt trevliga smile

C H E V R O L E T <3
Muppsi Bessewisser
23 juli 2008 · 556 Inlägg

Toyota Starlet t.om. 84:a har juh en fin liten motor och dom är rakmonterade också smile

En polare har en sån fast han har juh iofs en turbokonveterad BMW 6:a med turbo på ca 500 hk i den wink

//SkyNard

How low
ultima
23 juli 2008 · 120 Inlägg

Ska titta lite på dem.

Men om vi tar exempelvis 323-motorn jag nämnde förut som jag vart intresserad av, finns det någon passande låda för den så man skulle kunna rakställa den? hmm

Germax
23 juli 2008 · 12 086 Inlägg

67hk och 4wd låter slött tongue

Ska du ha ny låda när du har 4wd? De låter jävligt komplicerat såvida fördelaren inte sitter mitt under lr nått dumt (som de sällan gör). 323er finns de ju gott om på skroten så köp en sån! Alt en hel 323 på blocket, säkert billigare än en motor på skroten =P

ultima
23 juli 2008 · 120 Inlägg

Tänker mest på att det troligtvis skulle bli mycket mer komplicerat att stoppa in en annan motor på tvären med alla fästen och sånt, samtidigt som det nog inte skulle få plats.

Förstod inte helt vad du menade med "ny låda när man har 4wd" hmm

bumpe Lastbilsmekaniker
23 juli 2008 · 3 878 Inlägg

Hojmotor? En R1 motor kan man få för en sådär 15000 komplett med kablar, styrdon, generator osv...
Väger ytterst lite och har massor med effekt...

ultima
23 juli 2008 · 120 Inlägg

Hade nog inte riktigt tänkt mej lägga ner så stora pengar, annars hade det kanske varit nåt tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang