23 juli 2008
Trådstartare
Tja.
har ett problem som jag inte riktigt vet varför det inträffar.
Börjar med att snabbt dra hur det är kopplat allt ihopa så att jag kanske kan få lite hjälp med var jag ska felsöka.
2st Slutsteg
1 SinusLive A1500 som ska driva baslådan (idag består den av 2st kassa klena 10:or men ska bytas)
1st 4 kanals Rockford Steg som driver fram och baksystem (fram 5,25or RF Power bak 6x9or RF Punch)
detta är kopplat som följer
från plus går en 50mm2 kabel till ett fördelningsblock/säkringsblock 30cm kabel 150A säkringar 1 till varje slutsteg.
från fördelningsblocket går det sedan 25mm2 kabel till respektive slutsteg (ingen konding, då denna är paj och ingen ny inköpt.)
från jordpunkten går en 50mm2 kabel till ett fördelningsblock c:a 45cm kabel sedan 25mmw kabel till respektive slutsteg.
Vad jag gjort sen är att jag kopplade in först bara framsystem, drog upp stereon till nästan max
sedan gainade jag upp framsystemet tills det slutade låta bra och sedan ner en liten bit för att det skulle låta bra igen.
därefter samma procedur på samma volym med Baksystemet så att dessa 2 spelar i samklang och låter bra tillsammans.
när jag nu kopplar in SinusLive och gainar upp med stereon på samma volym så kan jag bara gaina upp c:a 20% sedan slår steget ut på protect, så jag får dra ner det lite igen.
det trista med detta är att jag får ju knappt någon bas i bilen, och ännu mindre så bra dunk som jag vill ha och som jag vet att steg och låda kan leverera.
vad kan problemet vara, min gissning ligger på Jordpunkten, men det kan ju vara något annat med men vad?
om det är jordpunkten, vad är en bra jordpunkt i en BMW E36 Coupe?
tilläggas ska att alla kablar hålls till ett minimum på längd, detta kan jag göra tack vare att bilen har batteriet bak istället för i motorrummet :-)
tacksam för all hjälp jag kan få!