23 juli 2008
Trådstartare
Köpte denna stereo för ett tag sen och ska nu konfigurerar fram, bak och bas på det
men nu är det så fint i denna huvudenhet att jag dels kan ställa HPF för basen så klart men även olika LPF för fram respektive baksystemet wee.
min tidigare huvudenhet kunde man ställa in vid vilken freq som den ska dela.
men i denna kan man även ställa in db värde 6, 12 18 osv osv
vad gör detta och vad bör man sätta för fram och baksystem i ett sådant här läge.
både fram och bak delar jag nu vid 80hz och baslådans HPF har sin delning på 80hz och 18db som standard.
är inte riktigt van vid detta och känner mig som en total Newbee när jag åkte på detta med :-)
lite tips och råd kan vara till stor hjälp
tack