3787
Sök

Extraljus volvo 240

Gammal och grinig
362 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
Hej!

Jag har nu en längre tid velat ha feta rallylampor på volvon då vi går mot mörkare tider. Dock har jag kommit på ett litet problem, och det är att jag inte har den blekaste vart jag ska koppla in det hela!

Finns det fördraget till extraljus? Eller måste man dra en kilometer sladd för att det ska funka?

Tar gärna emot tips på prisvärda extraljus också....

Tack!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
24 juli 2008
det finns då inget fördraget, du får ju fixa reläer och kabel, snåla inte in på kabel arean

Jonas

Gammal och grinig
362 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
okej, inga konstigheter? Koppla relä till batteri, lampa, jord och pickup för helljus?

och sen undrar jag var man kan få tag på dessa lampor!

http://www.rallybilar.se/viewImage.php? … position=0

21 761 Inlägg
24 juli 2008
Inga problem i en 240-85, det är bara att tjuva lite styrspänning från helljuskabeln (röd) och koppla allting precis som vanligt smile.

Kom dock ihåg att generatorn inte brukar vara någon värsting, 55A är nog standard på din årsmodell tror jag. På min 240-86 så satt det iaf 55A från början. Om du sätter tex 4 st 100W lampor så blir det svettigt för generatorn och om du samtidigt har fläkten igång så kommer den nog inte att hänga med, speciellt inte ifall motorvarvet ligger under 1500 varv.

Exempel på prisvärda extraljus är SIM, de ser nästan ut som Hellas extraljus. Jag har inte provat dem själv, men de har fått bra betyg i tester iaf och flera har skrivit att de fungerar bra.

Gammal och grinig
362 Inlägg
24 juli 2008
Trådstartare
okej, tack!

Jag hade tänkt att vara lite blyg o hänga på 2 st vid grillen, till att börja med, tror det ska räcka smile

Hella rallye 1000, är dessa lysen bra? tongue

Sök