Har införskaffat mig lite prylar nu, som består av ett slutsteg på max 1500watt (
GZHA 2350XII) och två stycken 12"-basar på 800watt rms/st (
GZHW 30X).
Jag har en Audi A3 1.8T -97.
Basarna vill jag bygga varsin låda till, har däremot inte en aning om mått osv. då det är första gången jag ger mig på något sådant, så lite tips vore kanon!
Hur ska dessa basar kopplas sedan för att få bra effekt osv?
Vad det gäller slutsteget så sa säljaren på blekinge bilradio att det räckte med 20mm2-strömkabel.
Nu när jag kikat runt en del på forumet så verkar det som att det är på tok för klent?
Måste jag då dra om den jag har eller kan jag dra en 20mm2-kabel till?
Behöver jag kika något på Generatorn och batteriet?
Tänkte att jag skulle dra ny kabel från generatorn till batteriet och sedan en från batteriets (-) till chassit.
Är det någonting mer jag behöver göra på den fronten?
Testade lite smått igår med det slutsteget jag har och en av basarna, det behövdes inte mycket volym förrän lamporna i bilen började blinka.
Motorn var då inte på då.. jag testade inte om det blev likadant om jag satte på motorn.
Kan generatorn vara för klen eller batteriet slutkört?
// Nisse