4871
Sök

Hjälp med bilbälte som åker tillbaka långsamt

bojboj
24 juli 2008
Trådstartare
Någon som vet hur man ska gå till väga om det ens går att lyckas att få bältet att åka tillbaka fortare efter att man tagit av sig det. Det är väldigt slappt. Måsta man byta hela alltet eller finns det någon annan variant som kan funka?. Bilen är en passat 00:a om det är till någon hjälp.
Senast redigerat av bojboj (24 juli 2008)

195 Inlägg
24 juli 2008
Samma problem här, morsan har en Polo -97 där bältena i framsätet är otroligt slappa. Man måste alltid fösa upp bältet, annars hamnar det i kläm i bildörren. Nån med tips?
Senast redigerat av Explosiv_Tomte (24 juli 2008)

- Varför slå runt med polarna, när man kan slå runt med en A-klass?

Concordia res parvae crescent
924 Inlägg
24 juli 2008
gå in på bildelsbasen.se å köp billigt

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se

782 Inlägg
25 juli 2008
kan va så lätt att det är en plastbit som har blivit lite böjd o håller imot bältet när det ska in.
Det brukar sitta en fjäder som den till snörstarten på gräsklippare inne i bälteshållaren och det är inte så svårt att skruva med själv.

Japan Quality
670 Inlägg
25 juli 2008
Tror det är något liknade på Dammsugare också.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

Administratör
2 992 Inlägg
25 juli 2008
siliconspray. Dra ut bältet max spraya med siliconspray på hela bältet ett par ggr så är det som nytt sen ! Förutsatt att det inte är ett mekaniskt problem.

En kopp av den svarta såsen...

376 Inlägg
25 juli 2008
Skulle tro att bältet att tvinnat sig ett varv. Hade samma symptom å min bil då då rev jag upp klädseln på B stoplen och då såg man at tdet hade vridit sig ett varv. Vrid tillbaka sen är det klart
Senast redigerat av Jorsten (25 juli 2008)

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

301 Inlägg
25 juli 2008
Goffen skrev:
siliconspray. Dra ut bältet max spraya med siliconspray på hela bältet ett par ggr så är det som nytt sen ! Förutsatt att det inte är ett mekaniskt problem.

siliconspray funkar bra..

bojboj
26 juli 2008
Trådstartare
Ska knalla ner till garaget och pröva det. Återkommer med besked om hur det gick!!

bojboj
27 juli 2008
Trådstartare
Siliconspray funkade hur grymt som helst!!! Som nytt igen, fan vad nöjd jag är!! Tack ska ni ha

Sök