basljud i en pontiac fire bird -94

idiot brorsan
1 februari 2006 · 72 Inlägg

vad ska ja trycka in en pontiac fire bird för att få det ultimata basljudet i den?
och vad ska jag ha för basar och steg har provat mycket men inget duger juh.
och vart får man tag i en skräddar syddbaslåda till en sån?

när det händer nått riktigt häftigt finns det bara ett ord som kan beskriva det . Wooooow =)
Phaetoon
1 februari 2006 · 8 156 Inlägg

Vad har du för system fram?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
idiot brorsan
1 februari 2006 · 72 Inlägg

mds 6,5"digtal med diskant

när det händer nått riktigt häftigt finns det bara ett ord som kan beskriva det . Wooooow =)
timpan_87
1 februari 2006 · 781 Inlägg

så som de ser ut idag förstår jag att de inte låter bra.

för de första måste du ju sätta fast 6-9orna på ett bra sätt. antingen i låda eller i en hatthylla.

sen ska du ha en bas av relativt bra märke RF, kicker *mds* lr liknande. inga danmobility basar lr annat riktigt skräp sen bra ock stabil och tätt låda. annars försvinner ljudet.

kolla andra tråda för mer info

idiot brorsan
1 februari 2006 · 72 Inlägg

men jag har stoppat dom i låder  oxh det låter bra men dom här basarna låter bättre än mds basar men jag vill ha ännu mer bas.

när det händer nått riktigt häftigt finns det bara ett ord som kan beskriva det . Wooooow =)
timpan_87
1 februari 2006 · 781 Inlägg

att dom spelar bättre än mds basar vet ja inte om ja kan hålla med om..

men som sakt mds är inte något proffs märke.. men inte skit..

du får du ja ha en kicker bas deras 4 kants basar är ju grymma.

finns ju några.. ska du va rikigt grym får du väll skaffa dej en kicker solo x tongue lr annan monster bas

idiot brorsan
1 februari 2006 · 72 Inlägg

hehe japp men mina fårn danmobility spelar seriöst ifrån mds basarna. men jag har haft en kicker fyrkant menjag sålde den istället .det lätt jävulst brra faktiskt.
men jag snackade med min granne idag och han har jobbat på en bilstereo i america och om man ska ha bra ljud i i en firebird så skulle jag satsa på macaudio  10:or minst två st maximuss serien.och han har köpt två lådor från jula med två tior med plexiglas han sa släng basarna från dom och släng i tvp macaudio i dom och då har du ruggigt bra drag i bilen så jag ska prova det och se om det duger jag ska du ha minst 150db innan jag är nöjd.
för om jag stoppar dom i dom låderna och har rätt steg till dom så ksulle jag uppnå 140-150db.

när det händer nått riktigt häftigt finns det bara ett ord som kan beskriva det . Wooooow =)
timpan_87
2 februari 2006 · 781 Inlägg

hum lådan måste ju va anpassad för basarna med.. du kan ju inte köpa vad för låda som helst å sätta i vilka basar som helst. litrana måste ju stämma och av porta och så vidare vilket skiljer från bas till bas..

ludde__mannen draminbil.nu
2 februari 2006 · 1 382 Inlägg

Ville du inte ha det ultimata bas ljudet?
Eller menade du högljutt?
Det kanska bara är jag men det är ju fint när det låter bra också!!

timpan_87
2 februari 2006 · 781 Inlägg

ludde__mannen skrev:
Ville du inte ha det ultimata bas ljudet?
Eller menade du högljutt?
Det kanska bara är jag men det är ju fint när det låter bra också!!

håller med dej, vet inte vad han ska me ändast massa bas till

idiot brorsan
2 februari 2006 · 72 Inlägg

asså är ni helt bakom flötet tror ni jag är född i farstun jag köper juh uppenbarligen en låda som är bra till basrarna annars låtter juh det bara skit .

när det händer nått riktigt häftigt finns det bara ett ord som kan beskriva det . Wooooow =)
timpan_87
3 februari 2006 · 781 Inlägg

idiot skrev:
asså är ni helt bakom flötet tror ni jag är född i farstun jag köper juh uppenbarligen en låda som är bra till basrarna annars låtter juh det bara skit .

bakom flötet och bakom flötet? går ju å discutera.

men frågan va hur du ska få mer bas i din bil. och då gör man så gott man kan för att hjälpa dej..

du kan ju liksom inte sätta vilken bas som helst. i vilken låda som helst.


har du en bas som kräver en låda på 80 liter så säter du den i en låda på 35 liter så kan du ju själv räkna ut hur resultatet blir..


menmen är du så duktig som du säger så varför fråga här då? när du redan vet va du ska göra?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang