Tänkte mer på ett brutalt strömuttag! inte cykelurladdning...
Alltså för att man ska ha nytta av ett kraftigt batteri så vill vi ju att polspänningen ska vara så hög som möjligt vid högt effektuttag..
Ett vanligt standardbatteri sjunker ju direkt till kanske drygt 10v i, vid så lite last som 100Amp..
1000amp med slutspänning på 6 eller 7,2volt är ju ganska ointressant, vad är spänningen tex efter 2 sekunder med 1000Amp det är mer intressant för tex dB burpare...
// Tommy
Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl