6053
Sök

Katalysator till golf IV TDI - noname kattar något att ha?

1 948 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
Inte den blekaste om jag postar detta i rätt forum menmen smile

Pendlar golfen blev till en sport golf med stans turbovissel och dumpljud som heter duga idag efter att avgassystemet gått i sönder smile

Efter att stått på knä på gatan med telefonen i näven kunde jag konstatera att det gått sönder bakifrån på katten och sen några centimeter längstmed för att sedan pajjat rakt över...
Verkar sjukt jobbigt att försöka svetsa det så tänkte köpa en ny katt. men efter att sett vad dom kostade så mår jag dåligt....

Har nu sett att det sälja "billigare" modellanpassade varianter runt 2500.

MEN hittade även några som sålde kattar som inte var modellanpassade så man får pyssla lite mer för att få ihop det... kostade runt 1500 (jag vet finns för 700 men det e till bensin jag har diesel).
Någon som har någon erfarenhet av dessa?

Eller bäst av allt... NÅGON SOM HAR EN BRA BEG. TILL ÖVER?!?!?!? isånna fall ring 0735310220 eller pma mig här.

BTLulle
25 juli 2008
Tycker du ska plocka lös den du har och rensa den svetsa tillbaka röret så får du fått några hk till i bilen smilesmile

MVH Peter

130 Inlägg
25 juli 2008
BTLulle skrev:
Tycker du ska plocka lös den du har och rensa den svetsa tillbaka röret så får du fått några hk till i bilen smilesmile

MVH Peter

håller helt klart med

Having sex with a pregnant girl is like filling gas into a wrecked car.

288 Inlägg
25 juli 2008
du måste ha kat på bilen annars blir det tvåa på besiktningen, men de mäter endast k-värdet som är hur mycke den svartryker, och det har inge med katten att göra. så att köra ett spett igenom den, är inget bilprovningen märker.

1 948 Inlägg
25 juli 2008
Trådstartare
biggerdigger - så man behöver bara ha den där för syns skull på en tdi då? för att hålla på att plocka ner och lappa ihop allt för att sedan få gå och köpa en ny när det är dags för bes. det e bara ett onödigt massa arbete smile

Någon som vet vad det e för skillnad på en diesel och en bensin kat föresten? big_smile

BTLulle
5 augusti 2008
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, den behöver bara sitta på röret vet måååånga som har rensat sina på dieslarna och det är inga bekymmer.

MVH Peter

Sök