3651
Sök

Tränings Tråden

155 Inlägg
20 augusti 2008
Ja säger då dä. Spriten räddade mej från sporten=)

1 723 Inlägg
20 augusti 2008
Majoren442 skrev:
Haha rage dem är roliga gav bort hur många såna som helst jag fick på fitness festivalen. Dem luktar Martini tycker jag ur eget tyckande inte spec goa heller:O

smaken har jag vant mig vid och den går att dricka. själva produkten fungerar helt ok, dock inte så överdrivet effektiv som de vill få den att verka på kollozeum.com

volvo tic frälst
357 Inlägg
20 augusti 2008
tränar boxning 4 pass i veckan och försöker löpträna minst 8km varannan dag men brukar sluta med 2 ggr i veckan tongue

119 Inlägg
20 augusti 2008
Jag fattar inte vad som hänt med alla gym, men allt har blivit så jävla mesigt nuförtiden! Varenda gym här i Kristianstad spelar bara RIX FM eller lugna favoriter på så låg ljudnivå att man hör när någon i andra änden av lokalen släpper en smygfis.... För några år sedan var det bara techno- och dancelåtar på hög volym som gällde, men nu när alla pensionärer och alla andra oldies ska träna blir allt bara dåligt. Tycker inte om att träna med hörlurar, det blir liksom inte samma sak! Önskar att gymmen kunde ha lite olika tider med olika musikstilar och ljudvolym. T.ex. kunde man ju ha en "discotimme" mellan åtta och nio på kvällen tre dagar i veckan eller något sånt.

Bort med alla nyårslöften och syföreningar från våra gym! big_smile

213 Inlägg
20 augusti 2008
falloutboy skrev:
Majoren442 skrev:
Haha rage dem är roliga gav bort hur många såna som helst jag fick på fitness festivalen. Dem luktar Martini tycker jag ur eget tyckande inte spec goa heller:O

smaken har jag vant mig vid och den går att dricka. själva produkten fungerar helt ok, dock inte så överdrivet effektiv som de vill få den att verka på kollozeum.com

Sitter i huvudet dem kanske tror den har dunder effekt men i vanligaste fall brukar det bara vara att dem ökar passen så att dem blir hårdare.

Jag fattar inte vad som hänt med alla gym, men allt har blivit så jävla mesigt nuförtiden! Varenda gym här i Kristianstad spelar bara RIX FM eller lugna favoriter på så låg ljudnivå att man hör när någon i andra änden av lokalen släpper en smygfis.... För några år sedan var det bara techno- och dancelåtar på hög volym som gällde, men nu när alla pensionärer och alla andra oldies ska träna blir allt bara dåligt. Tycker inte om att träna med hörlurar, det blir liksom inte samma sak! Önskar att gymmen kunde ha lite olika tider med olika musikstilar och ljudvolym. T.ex. kunde man ju ha en "discotimme" mellan åtta och nio på kvällen tre dagar i veckan eller något sånt.

Bort med alla nyårslöften och syföreningar från våra gym!

Håller med dig fullt blir så trött på att träna till de. Man hittar inte den glöden man vill ha och om gammla vill träna så finns det rehab gym. Inget illa ment men det känns så himmla fel med sån musik.

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!

Yrkesförare
1 073 Inlägg
20 augusti 2008
Meanstreaker skrev:

Bort med alla nyårslöften och syföreningar från våra gym! big_smile

MP3 spelare is the shit cool

213 Inlägg
20 augusti 2008
mp3 är lite jobbigt ibland spec om man kör mage eller axlar tycker jag ialla fall när du kommer till baksidan. Tänkte kolla med er om ni har någon bra börst övning att rekomendera? flyes får jag inte ut så mycket av behöver nått nytt samma med hantelpress

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!

Avstängd
116 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
HEATSEEKER skrev:
Tränar gym 4 gånger i veckan å tränar kampsport minst 2 gånger i veckan, kan inte klara mig utan de...! smile

jävlar :o

jag gymmar 3ggr i veckan nu för att orka med 1 thaiboxnings pass :p

tränade gym 4ggr i veckan, gick ej ihop med thai :p helt slut dan efter och i skolan :p

Sir Real
390 Inlägg
12 september 2008
falloutboy skrev:
Majoren442 skrev:

Rage funkar bra några veckor precis som creatin kör en burk och sen håll upp ett tag. Vill man få lite extra kick när man håller upp så käka koffein tabletter smile Vinnande recept tongue
Senast redigerat av PushedRay (12 september 2008)

Stridis
80 Inlägg
12 september 2008
TCG skrev:
Försöker köra gym 4ggr/v mån,tis,tors,fre. Har bara hållt på sen mars efter 3år uppehåll men det är gött att vara tillbaka! (lite trist att börja om på de små hantlarna igen men ska man slippa skador så är det enda vägen)

Tycker klart bästa tiden att träna är på lunchen(om man har möjlighet). Då har man ätit 1-2 mål(tidig frukost och mellanmål eller endast sen frukost) mat och hunnit smälta den. Man är ju som mest taggad att träna också! Efter gymmet är förbränningen som högst och man kan äta en stadig lunch.

Tips för att komma igång är väl bara som med allt, att bestämma sig för att göra det. Ha ett mål, gärna med delmål, och inte hoppa över träningen för att man är lite trött en dag. Gå till gymmet ändå! Det känns bättre efteråt! Så slipper man dåligt samvete mot sig själv dagen efter också...

Tips för att inte sluta när man väl kommit igång är samma som ovan. Om man råkar missa en veckas träning för att man är utomlands eller liknande så känns det tungt de första dagarna tillbaka på gymmet men efter 3-4pass så är man mer taggad än tidigare efter veckan av vila!

Bottom line: Kör på så kommer resultaten. Om du är nybörjare så kan jag glädja dig med att du kommer öka ca.40-60% i styrka på mindre än 6mån! Sen planar utvecklingskurvan ut dock, men det kan du oroa dig för när du tränat de 6mån... tongue

PS. Försök inte vara cool och ta maxvikter direkt. Kör strikta övningar med låga vikter så undviker du skador. De som tränat länge respekterar dig mer om du kör låga vikter och visar att du vet vad du håller på med än står och svingar en alldeles för tung hantel okontrollerat!

Men det e så roligt att kolla på när någon förförsta gången är där och kollar vad tjejerna tar, sen tar han lite till, men sen att han håller på att flyga in i närmasta maskin lr spegel gör ju ingenting.. smile

Men när du tränar 4 ggr i veckan så hinner inte musklerna återhämta sig, fast du kankse tränar samma muskler mån-tors och sen en annan grupp tis-fre..

Nåra andra som pratade om radiostationer, Gött för mig säger jag som får bestäma det sj smile

"Ifall du går i nåns fotspår kommer du aldrig förbi" - Mig

102 Inlägg
12 september 2008
Här kör man handboll 3ggr i veckan, då ä det gympass före 1-2 av dom träningarna börjar. Sen så kör jag även på gym 1-2 ggr i veckan, så sammanlagt blir de ungefär 4-6 dagar i veckan smile

1 723 Inlägg
12 september 2008
PushedRay skrev:
Rage funkar bra några veckor precis som creatin kör en burk och sen håll upp ett tag. Vill man få lite extra kick när man håller upp så käka koffein tabletter smile Vinnande recept tongue

Rage har jag lagt ner. Gav mig rännskita varje pass, precis när man var som mest taggad så måste man akut springa på toa. Inte värt det. Tränar precis lika bra utan, för ärligt talat kände jag ingen effekt. Inget Halleluja moment direk.

Sir Real
390 Inlägg
12 september 2008
falloutboy skrev:
PushedRay skrev:

Rage har jag lagt ner. Gav mig rännskita varje pass, precis när man var som mest taggad så måste man akut springa på toa. Inte värt det. Tränar precis lika bra utan, för ärligt talat kände jag ingen effekt. Inget Halleluja moment direk.

Ok verkar bara fungera på vissa, sj tycker jag det ger gör så man orkar det lilla extra.

42 Inlägg
13 september 2008
Var gymmet nästan varje dag förut, men det blev mindre och mindre. Men är ute går 6 km 3 -4 ggr/v big_smile

1 723 Inlägg
13 september 2008
PushedRay skrev:
Ok verkar bara fungera på vissa, sj tycker jag det ger gör så man orkar det lilla extra.

tror det är mest placebo effekt man känner av. den har ju även blivit så hypad på träningsforumen så många känner sig nästan tvingade att tycka att den är bra och ger effekt.

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
13 september 2008
Ingen som hänger på kollo? Eller de kankse inte finns några riktiga grabbar här? wink

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

446 Inlägg
13 september 2008
cross träning typ 1-2ggr i veckan och lika så gym fast det är då bra tråkigt att gymma tongue

Sir Real
390 Inlägg
14 september 2008
falloutboy skrev:
PushedRay skrev:

tror det är mest placebo effekt man känner av. den har ju även blivit så hypad på träningsforumen så många känner sig nästan tvingade att tycka att den är bra och ger effekt.

Creatin ger ju dokumenterat resultat precis som koffein, så lite effekt måste den ju ha. Om man vill ha prestations höjare så rekommenderar jag rage eller fierce. Men man ska ju inte förvänta sig underverk det behövs det tyngre grejer för tongue

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
14 september 2008
Ammoniak är Najs om man vill vakna till smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

1 723 Inlägg
16 september 2008
PushedRay skrev:
Creatin ger ju dokumenterat resultat precis som koffein, så lite effekt måste den ju ha. Om man vill ha prestations höjare så rekommenderar jag rage eller fierce. Men man ska ju inte förvänta sig underverk det behövs det tyngre grejer för tongue

ja kreatin är nåt som kan utgöra en grund för ens kosttillskott, det och koffein om man vill ha en extra kick. Det är inte speciellt dyrt och man får nåt för pengarna.

Kan vara att jag inte behöver den extra kicken som rage är tänkt att ge. är jag taggad så är jag det, om inte viljan finns där att träna så kan inte nån prestationshöjare hjälpa mig.

De tillskotten jag för tillfället använder nu är creatyl samt en blandning av Esapro och Loadex innan passet.

Sök