5213
Sök

Audi 100 2,6e -94 tappade effekt, startar inte

Wankel
1 080 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
köpte bilen för några veckor sedan, den har gått lite ryckigt då och då, och ibland går den utan problem.
men igår när jag var på väg hem från jobbet så tappade den all effekt, kom inte upp i mer än 40km/h.
stannade vid en mack några minuter, sen startade bilen och gick som normalt igen i ca 2km, sen började det om igen och nu startade den inte igen.

ska börja byta allt enkelt imorgon, luftfilter, soppafilter, tändstift, kablar...
om det inte är det, nån som varit med om liknande saker och vet var jag ska börja ?

MDS Västerås

782 Inlägg
26 juli 2008
ungefär så där kan en bil va om det blir skit/vatten i fördelarlocket.
Köp en tändinställningslampa och kolla om du har tändning på alla cylindrar hela tiden om du har det så kan bränslepumpen va på g att ge upp.

Om du inte är så erfaren på att skruva med bilar så skulle jag avråda dej att byta massa saker bara för att det kan va dom som är trasiga utan lägga energin på att ta reda på vad som är trasigt istället. Finns dom som satt tändkablarna fel, bränslefilter åt fel håll m.m o då har du problem att felsöka efter det, sen sparar du massa pengar.

Wankel
1 080 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
ok ska testa det med..har skruvat en hel del förut och såna grejer skadar ju knappast att byta, även om det inte är fel på dom nu så tar nog allt på en gång när jag ändå håller på

MDS Västerås

272 Inlägg
28 juli 2008
Låter som bränslepumpen, ett typiskt Audi fel, brukar bara hålla runt 10.000 mil beroende på vilket märke det är på den.

Åker helst på is =)

Sök