3719
Sök

förstärkare via bilbatteri...

stahre
26 juli 2008
Trådstartare
#1
tja. Jag ska på festival och som alla andra gånger tar vi polarns safari bus. tänkte försöka styra lite bättre ljud än den klasiska  portabla bandaren som vi brukar ha.
allt i bilen är orginal och låter skit så det går inte att använda. jag har två stora baslådor står och tänkte försöka använda en av dom på nåt sätt...
Går det att använda en vanlig förstärkare (som man har i vardagsrummet) och koppla in på nåt sätt, eller någon som har en bra idé? tänkte först koplla ur en av orginal högtalarna i bilen och koppla sladdarna från dem till lådan men det kommer låta bajs.

hoppas ni orkar läsa och förstår vad jag skrivit.

over and out

982 Inlägg
26 juli 2008
#2
du hittar aldrig en transformator som klarar dom watten..leta reda på kupevärmar uttag så är de bara koppla in o spela på smile

stahre
26 juli 2008
Trådstartare
#3
du menar alltså att jag tar vanliga el sladden till förstärkaren och trycker in i kupé värmar uttaget?smile

982 Inlägg
26 juli 2008
#4
nja..du letar reda på ett uttag som brukar finnas på parkeringar..o poppar wink

stahre
26 juli 2008
Trådstartare
#5
å fan, hoppas det finns elstolpar där då:P


Sök