köpt en Suzuki 413 med förgasare.. Det skulle inte vara några problem med den men det var klart det var det..
när jag kör och varar ut på 4 och 5an får bilen fnatt och det verkar som att den inte får soppa.. bilen hosta ordentligt och i vissa fall även stannar helt..
upptäckte idag att samma fel även uppstår när jag svänger kraftigt i högre hastigheter..
vad är det för fel och vad gör jag för att fixa problemet?
Det låter som soppa problem, pump -> förgasare. Är det mekanisk pump eller elektrisk? Prova att sätta dit en elektrisk pump från Biltema eller om det är billigare med en ny mekanisk.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
jag köpte en ny pump på biltema.. men det verkar inte vara det heller.. tryck som f** in till förgasaren.. Funderar nu på om det kan vara flotören!!????? att den har hängt sig. för det blir ju bara så efter en stunds körning.. och sedan stannar bilen och vägrar starta före en viss tid har gått.. men då går den som en klocka ett tag till. är jag inne på något?
Skruva isär Förgasaren till flotören.. körde körde den lite fram o tillbaka.. skruva tillbaks den och nu går den som den skall .. finte det.. tackar för hjälpen..