28 juli 2008
Trådstartare
Har suttit o försökt läsa igenom alla kloka ord angående Saabarnas motorkrångel men blir inte övertygad om vad som gäller för min någon som klockrent kan se problemet. Börjar me o tala om att ja har en saab 2.0t -01 17500 mil .Körde för några dagar sen pressade lite vid en omkörning o där kom de lite blå rök inte mycket alls men turbon pustade o gick ner för räkning.Har sedan dess tatt de lugnt kollat olja,filter lite slangar inget glapp.Igår så började turbon tjuta lite för mycket o då tändes check engine lampan med fast sken stannade omedelbums o stängde av .Upp me motorhuven o där ser man att de ångar el ryker från oljelocket.Pratade me saab assistance som inte ville täcka bogsering via försäkringen utan skulle återkomma om bilen totelhavererade.Körde lugnt 80 på 110 väg pinsamt...var tvungen o åka hem bilen är nu på vila o skall till saab om 2 dagar men ville bara förbereda mig själv på prischoken jag kommer o få. Vore alldeles förtjust om någon har ett humm om va jag skall vänta mig.
Mvh Mia