4018
Sök

hjälp mig med detta paket!

stahre
28 juli 2008
Trådstartare
#1
hej. ska köpa ett nytt baspaket som inte är dyrt eller jobbigt att fixa. undrar om någon har erfarenhet av dessa paket:
GAS
900ALPHAX1600M, ALPHA210 och GAS 900ALPHAX1600M, ALPHA212.

Jag undrar hur mycket skillnad 12" och 10" skiljer sig i ljud och kraft mässigt, är det någon större skillnad?

Inget snack om att gas är skit eller så, det kanske det är men jag är inte ute efter något tävlingsljud eller så...

just nu har jag ett sugit biltema steg och en mds bas, är inte alls nöjd med det, spec inte när man lyssnar på låtar med snabbare bas. blir det bättre med detta paket tror ni?

tänkte spara det steget och spela på framsystemet. En till fråga, hur gör jag för att koppla in två steg, ett för bas och ett för framsteg, måste jag dra alla kablar igen?

kanske verkar dum men va fan jag vet ju inget:P

mvh

16 197 Inlägg
28 juli 2008
#2
10" lådan spelar något "tajtare" å låter helt ok me tanke på priset smile


hur pass tjock strömkabel har du dragit i bilen nu??

"Testar man inte så får man aldrig veta"

stahre
28 juli 2008
Trådstartare
#3
hur menar du med tajtare...? har ett kabel paket från biltema, det för 370 kr

Jordningskabel: 16 mm², utv. Ø: 9,4 mm, längd: 1 m. Strömkabel: 16 mm², utv. Ø: 9,4 mm, längd: 6 m. Högtalarkabel: 2 x 2,5 mm, utv. Ø: 2 x 4 mm längd: 5 m. AGU-hållare med säkring + 60 A.

16 197 Inlägg
28 juli 2008
#4
den kabeln är för klen för att kunna driva 2 steg me.. dra en lika dan till elle helst en 25mm2 kabel.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

stahre
28 juli 2008
Trådstartare
#5
någon som har lyssnat på dessa? och vet någon om man får provlyssna på brl?

Team The Voice
294 Inlägg
28 juli 2008
#6
vill du ha rapp bas så får du köra en sluten låda:)


263 Inlägg
28 juli 2008
#7
jag har haft förra årets exakt samma baspaket, hade den me dubbla 12" spelade riktigt bra i min dåvarande bmw e34 touring. En kompis hade det me 10" i en 206a och det var rejält me tryck. Helt prisvärt.

Se till att ha grova kablar bara så du inte tappar effekt där så blire perfa

Bjuuuu han!!


Sök