max laddtryck 850 t5

Abborn
28 juli 2008 · 18 Inlägg

Hej, jag har en 850 t5 -94, som varit original men nu köpte jag en pysventil samt laddtrycksmätare, någon kunnig som vet hur mycket laddtryck som man kan ha?

/Henrik

Pikey
28 juli 2008 · 2 283 Inlägg

Tror inte pysventil er att rekommendera, bettra att chippa helt.

R.I.P. Michael Jackson!
pompom88
28 juli 2008 · 422 Inlägg

bättre o chipa...bränsle/luft blandningen blir inte rätt om du bara ska höja laddet.

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...
Volvo S70R "Smurfen" (1998)
Abborn
28 juli 2008 · 18 Inlägg

okej, är det väldigt skadligt för motorn? har ställt det på 0,9 nu? Tänkte om det går att köra så tills nästa löning, så man har råd med ett chip sen?smile

pompom88
28 juli 2008 · 422 Inlägg

är ju inte precis bra men går la tills löning de märker du...o laddet blir bara...

Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...
Volvo S70R "Smurfen" (1998)
Abborn
28 juli 2008 · 18 Inlägg

Funderar på om jag skulle ta och köpa ett begagnat chip som jag kan ha tills jag kan köpa ett nytt nästa månad, det begagnade kosta ett par hundra, skulle det vara bättre?

_fillan_ med lem
28 juli 2008 · 1 925 Inlägg

Abborn skrev:
Funderar på om jag skulle ta och köpa ett begagnat chip som jag kan ha tills jag kan köpa ett nytt nästa månad, det begagnade kosta ett par hundra, skulle det vara bättre?

i mina ögon är det bättre än nytt då det är mycket billigare o du slipper den där jävla pysventilen som bara skadar motor, turbo

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Abborn
29 juli 2008 · 18 Inlägg

kan jag köpa steg 3 chip med en gång? om jag ska sätta i ett chip, ska jag ha kvar pysventilen då?

Severin
29 juli 2008 · 1 587 Inlägg

Abborn skrev:
kan jag köpa steg 3 chip med en gång? om jag ska sätta i ett chip, ska jag ha kvar pysventilen då?

Alla chip är ju likadana, bara att steg 3 menas att avgas system ingår typ och dvs 3" hela vögen från turbon med race eller sportkat smile de har ja på min, går jätte fint.. smile

Marlboroman
29 juli 2008 · 8 234 Inlägg

Abborn skrev:
kan jag köpa steg 3 chip med en gång? om jag ska sätta i ett chip, ska jag ha kvar pysventilen då?

Pysventilen kan du kasta bort. Den tillför inget vettigt.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
_fillan_ med lem
29 juli 2008 · 1 925 Inlägg

Severin skrev:

Abborn skrev:
kan jag köpa steg 3 chip med en gång? om jag ska sätta i ett chip, ska jag ha kvar pysventilen då?

Alla chip är ju likadana, bara att steg 3 menas att avgas system ingår typ och dvs 3" hela vögen från turbon med race eller sportkat smile de har ja på min, går jätte fint.. smile

du har helt rätt ! steg 1 är bara chip.. steg 3 med 3"avgas o grejjer.. DOCK så är det olika chip också då "steg 3 " chipet är anpassat efter 3" avgas, sportluftfilter och riktigt katalysator

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Mr-Crd Hårdast
29 juli 2008 · 143 Inlägg

men varför köpa pysventil det första man gör?  Känns som att man är lite fel på det isåfall.
Pysventil åkte man med på b21et'n.

Abborn
30 juli 2008 · 18 Inlägg

okej, tackar så mkt för svaren:) Det får bli att chippa den då så får ja se hur jag gör med pysventilen, något bra tips om sida där dom har billiga/bra grejer?

Christian S
30 juli 2008 · 4 816 Inlägg

Satsa på nåt av dom stora företagen tex Autotech  www.atechmotor.com

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang