Hur ofta är ni sjukskrivna från jobbet?

bazooka_
29 juli 2008 · 406 Inlägg

Jag brukar inte vara sjukskriven så ofta (Tycker jag) max en gång i månaden. Och visst ibland när man inte är riktigt sjuk heller. Kan vara att man sovit för dåligt eller någon annan yttre påvärkande faktor. Hur har ni det?

:DPlattan i mattan:D
Pan
29 juli 2008 ·

Sen jag gick ut Gymnasiet förra året har jag inte varit sjukskriven någon gång smile

Skyline_GTR
29 juli 2008 · 306 Inlägg

MAX 2 gånger per år för min del. jag trivs bra med mitt jobb smile

Helknas
29 juli 2008 · 534 Inlägg

Kan inte sjukskriva mig,
Då går jag i konkurs tongue

I do whatever the voices in my head tell me to do!
BMW e30 v8 Supercharger "Next level" (1990)
bazooka_
29 juli 2008 · 406 Inlägg

Helknas skrev:
Kan inte sjukskriva mig,
Då går jag i konkurs tongue

Låter lite jobbigt. Om man skulle vara riktigt sjuk någon dag.

:DPlattan i mattan:D
Muttley
29 juli 2008 ·

1 gång i månaden du borde kolla upp dig faktiskt , eller de är mest lathet som faller in hos dig ?


jag har väl varit sjuk 3 dagar på 2 år eller något sådant.

om man är sjuk en gång i månaden så kanske man ska börja oroa sig för sitt jobb ?

supratjejen Toyaddict
29 juli 2008 · 241 Inlägg

Nån gång om året när jag är riktigt sjuk.. Nån grad feber går att lösa med ipren och förstående arbetskamrater!! Ogillar folk som stannar hemma för minsta nys!! Har jobbat hårdare för att dom varit borta många gånger!!
Man blir inte sjuk en gång i månaden!! Då har man nåt fel med immunförsvaret!!!

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
__Marcus Whitetrash
29 juli 2008 · 589 Inlägg

Sjukskriver mig enbart när jag är nära döende eller kommer dö om jag åker på jobb.
Är ju också så jävla dyrt att vara sjuk.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
bazooka_
29 juli 2008 · 406 Inlägg

tkd_rille skrev:
1 gång i månaden du borde kolla upp dig faktiskt , eller de är mest lathet som faller in hos dig ?


jag har väl varit sjuk 3 dagar på 2 år eller något sådant.

om man är sjuk en gång i månaden så kanske man ska börja oroa sig för sitt jobb ?

Jo jag har inte vart sjuk på tre månader. Jag jobbar på ett sånt ställe där man måste prestera bra hela tiden. Går det dåligt får man chefen efter sig. tex så jobbar jag med andra tillfälliga som inte kan ett smack om hur dom ska göra, så det blir som att jag gör allt själv. Det är klart inte deras fel heller . dom är ju där för att tjäna pengar. Men jag hinner inte visa dom allt heller. Det blir som en ond cirkel pga att ledningen är som den är. Näe blir nog till att söka nytt jobb kanske. Omöjligt att trivas.

:DPlattan i mattan:D
Emelie_244
29 juli 2008 · 375 Inlägg

Inte alls ofta.. Någongång magsjuka och någongång ordentlig förkyldning. Är inte hemma för minsta lilla..
Min pappa har inte vart hemma någon dag sen han började jobba på sitt andra jobb för 5 år sen tror ja.

Volvo S40 (2008)
Muttley
29 juli 2008 ·

bazooka_ skrev:

tkd_rille skrev:
1 gång i månaden du borde kolla upp dig faktiskt , eller de är mest lathet som faller in hos dig ?


jag har väl varit sjuk 3 dagar på 2 år eller något sådant.

om man är sjuk en gång i månaden så kanske man ska börja oroa sig för sitt jobb ?

Jo jag har inte vart sjuk på tre månader. Jag jobbar på ett sånt ställe där man måste prestera bra hela tiden. Går det dåligt får man chefen efter sig. tex så jobbar jag med andra tillfälliga som inte kan ett smack om hur dom ska göra, så det blir som att jag gör allt själv. Det är klart inte deras fel heller . dom är ju där för att tjäna pengar. Men jag hinner inte visa dom allt heller. Det blir som en ond cirkel pga att ledningen är som den är. Näe blir nog till att söka nytt jobb kanske. Omöjligt att trivas.

men du skriver max 1 gång i månaden de är för mycket ändå. sen skiter man i vad alla andra gör och gör de man ska helt enkelt.

HOLLELLE
29 juli 2008 · 409 Inlägg

2½ dag sedan jag började för drygt ett år sedan.

bazooka_
29 juli 2008 · 406 Inlägg

tkd_rille skrev:

bazooka_ skrev:

tkd_rille skrev:
1 gång i månaden du borde kolla upp dig faktiskt , eller de är mest lathet som faller in hos dig ?


jag har väl varit sjuk 3 dagar på 2 år eller något sådant.

om man är sjuk en gång i månaden så kanske man ska börja oroa sig för sitt jobb ?

Jo jag har inte vart sjuk på tre månader. Jag jobbar på ett sånt ställe där man måste prestera bra hela tiden. Går det dåligt får man chefen efter sig. tex så jobbar jag med andra tillfälliga som inte kan ett smack om hur dom ska göra, så det blir som att jag gör allt själv. Det är klart inte deras fel heller . dom är ju där för att tjäna pengar. Men jag hinner inte visa dom allt heller. Det blir som en ond cirkel pga att ledningen är som den är. Näe blir nog till att söka nytt jobb kanske. Omöjligt att trivas.

men du skriver max 1 gång i månaden de är för mycket ändå. sen skiter man i vad alla andra gör och gör de man ska helt enkelt.

Jo du har nog rätt i det. Om jag säger såhär. Skulle jag trivas på ett ställe så skulle jag nog knappt sjukskriva mig någon gång. jag är inte rädd för att ta i, utan jag är mest så trött på det stället jag är på. ändå har jag en 40-komptimmar att ta ut som jag aldrig får använda.

:DPlattan i mattan:D
ShyGuy RM-operatör
29 juli 2008 · 667 Inlägg

Jobbat i närmare tre år, sjukskriven 4 dagar totalt. 2 influensa och 2 matförgiftning.
Under de 12 åren i skola så vart det hela 5 dagar:P

_MaCCe_ Majestas
29 juli 2008 · 1 319 Inlägg

Alldrig typ, är inte sjuk ofta heller. feber har jag väl någon gång om året sådär tongue

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
Jansson-
29 juli 2008 · 113 Inlägg

aldrig varit sjukskriven från jobbe men kan bero på att jag inte har något jobb big_smile:Syikes

Wille
Ford Mondeo (2001)
CarpeDiem German Engineering
29 juli 2008 · 9 081 Inlägg

Jag har haft 3 lærlingsjobb och har aldrig vart sjukskriven

//Sam

Senast redigerat av Sam176 (29 juli 2008)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
decib3L Körv
29 juli 2008 · 3 535 Inlägg

kan inte sjukskriva mig från mitt nuvarande jobb. Då skulle det bli jävligt kämpigt för den andra som jag jobbar med. 2 Dagar i förväg kanske smile

Truckdriving Man
PushedRay Sir Real
29 juli 2008 · 390 Inlägg

Är sjukskriven typ 1 månad per år hmm dom senaste 3 åren iallafall. Riskfylld idrott smile

bazooka_
29 juli 2008 · 406 Inlägg

PushedRay skrev:
Är sjukskriven typ 1 månad per år hmm dom senaste 3 åren iallafall. Riskfylld idrott smile

Inte en hel månad eller?

:DPlattan i mattan:D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang