Hur ofta är ni sjukskrivna från jobbet?

PushedRay Sir Real
29 juli 2008 · 390 Inlägg

bazooka_ skrev:

PushedRay skrev:
Är sjukskriven typ 1 månad per år hmm dom senaste 3 åren iallafall. Riskfylld idrott smile

Inte en hel månad eller?

Sammanlagt en månad per år inte i sträck

Thullen
29 juli 2008 · 1 653 Inlägg

en gång i månaden låter jäkligt mycket!
på förra arbetet blev vi kallade till personligt samtal om man sjukskrivit sig fler än 3 ggr på ett år, oavsett om det var för en dag eller en månad per gång.

själv sjukskriver jag mig max 2 dagar per år, om ens det...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
bazooka_
29 juli 2008 · 406 Inlägg

Thullen skrev:
en gång i månaden låter jäkligt mycket!
på förra arbetet blev vi kallade till personligt samtal om man sjukskrivit sig fler än 3 ggr på ett år, oavsett om det var för en dag eller en månad per gång.

själv sjukskriver jag mig max 2 dagar per år, om ens det...

Jo jag tog i lite, Jag är inte borta så mycket. Känner personer som är borta flera ggr i månaden.

:DPlattan i mattan:D
zzzoder
29 juli 2008 · 358 Inlägg

varje måndag och torsdag. Är väldigt seg efter helgen samt lill-lördag wink

Skämtosido..

sker väll max 10 dagar per år att jag sjukskriver mig.

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!
ShyGuy RM-operatör
29 juli 2008 · 667 Inlägg

bazooka_ skrev:

Thullen skrev:
en gång i månaden låter jäkligt mycket!
på förra arbetet blev vi kallade till personligt samtal om man sjukskrivit sig fler än 3 ggr på ett år, oavsett om det var för en dag eller en månad per gång.

själv sjukskriver jag mig max 2 dagar per år, om ens det...

Jo jag tog i lite, Jag är inte borta så mycket. Känner personer som är borta flera ggr i månaden.

Jo sådana har vi på mitt jobb med. Och tror du jag trökar dem? Jajjemensan=)

Skitsmart av dom att sjukskriva sig för ryggont, och när man passerar deras hus påväg för att hämta skift-käket åt de andra, så står de och hugger ved:P


EDIT: Bytte en versal emot en gemen.

Senast redigerat av ShyGuy (29 juli 2008)

Coddas ProWanker
29 juli 2008 · 211 Inlägg

satt o kolla mina lönelappar igår o såg att jag är sjuk 1 gång varje månad.  ska fråga på kontoret vad det är om. .  att jag ej sett detta innan.  jag har bara varit sjuk en dag sen jag börja för lite mer än ett år sedan

www.supramannen.com Sveriges trevligaste forum^^
Super_Micke Bildrulle
29 juli 2008 · 499 Inlägg

För något år sen var jag sjuk ungefär en gång i månaden. Då blev man hemma 3 dagar eller något.

Men inte lätt att inte bli sjuk när man får jobba dagar och nätter 5 dagar i veckan + nätter på helgen. Kroppen hinner inte med att vila upp sig, till slut slår det bara tvärnit. Led ett tag av näst intill kronisk huvudvärk. 25 dagar av 30 fick man kämpa sig igenom jobbet med alvedon och hinkvis med vatten.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
RedEyeMS3
29 juli 2008 · 355 Inlägg

Sist jag var sjuk var i december -06.. Men jag jobbar 7dagar sen är jag ledig 5 så jag brukar alltid lyckas bli sjuk när jag är ledig.

Volkswagen Passat 1.8T "Greyhound Taxin" (2000)
Akka
29 juli 2008 · 1 174 Inlägg

Cirkus 1-2 dagar per år!

zleepy Trucker
29 juli 2008 · 1 392 Inlägg

1dag på över 2år.. och då hade jag runt 40grader feber, men var tillbaka på jobbet nästkommande arbetsdag.. trivs för bra på mitt jobb för att vara hemma.. tongue

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Castel Mustangfrälst
29 juli 2008 · 199 Inlägg

Vart hemma 2 dagar på 3½ år när jag vart sjuk.

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook
liddan Oldschool
29 juli 2008 · 299 Inlägg

Jag är aldrig sjukskriven jag jobbar i ur och skur.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
29 juli 2008 · 2 972 Inlägg

Man är inte sjuk förren man ligger på sjukhus.. wink
Tyvärr är det MÅNGA som känner efter alldeles för noga på morgonen, typ: "Har jag inte lite väl ont..."

Har en på jobbet som är sjukskriven MASSOR, minst en månad om året. Nu hela sommaren för en tumme ur led - gipsad höger handled - kan inte jobba (kontorist)! VAFAN?? Helt sjukt.
Och sen när hon kommer tillbaka, efter att jag fått göra hennes jobb OCKSÅ, så har hon mage o säga att hon vill ha semester också. Jag blir så arg...

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
steifan DR!FTT3KN!K3R
29 juli 2008 · 10 427 Inlägg

Inte en enda sjukdag sen nuvarande anställningen började 2:a maj 2006 tongue
Men har säkert varit sjuk i en månad, men det är väl bara att bita ihop.. roll

n0sferatu
29 juli 2008 · 194 Inlägg

2-3ggr per år brukar jag väl åka dit, 1-2 förkylningar modell värre, och ev en magsjuka..

TRYIT Teddan
29 juli 2008 · 2 495 Inlägg

hadde jag haft en anställd som var sjuk en gång i månaden så hadde han inte fått stanna länge iaf..

jag har själv vart en del sjuk men , för det kan man inte släppa jobbet utan får jobba hemifrån

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
hedeknasan Professional dreamer
29 juli 2008 · 398 Inlägg

Där jag vickat det senaste året har jag väl vart sjukskriven i ah.. tre dagar eller något.
Trivs enormt och tycker att det är kul att gå till jobbet! cool

De gånger jag stannat hemma har vart pga min knasiga rygg..!

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)
ViO Svetsare
29 juli 2008 · 39 Inlägg

Är sjuk ett par till tre dagar varje månad.. Men då jobbar jag inom ett ganska utsatt yrke, träffar mycket människor varje dag och jobbar med ett högt tempo hela tiden, stressar mycket och har dåligt med raster..

Varken min arbetsgivare eller min läkare tycker att det är det minsta konstigt.. Läkaren har dock rått mig att byta yrke då det uppenbarligen börjat gå ut över min hälsa..

*silverkulan blev en kolfiberkula*
Subaru Impreza "Sti" (1999)
Urkas Kräsen grafiker
29 juli 2008 · 1 775 Inlägg

Aldrig, jag måste jobba oavsett hur dåligt jag mår. Gärna så måste jag jobba natt och helg också. Hitlerchefer är naaaaajs!

Whine whine!
nickehjelm Tradarchaffis
29 juli 2008 · 158 Inlägg

har 5 sjukdagar på 5½ år, går ju inte att vara borta för mycke... de som inte dödar, de härdar;)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang